Hem Forum Invidzonens forum Och idag sa vi hej då

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Anonym
      Medlem

Nu så har han åkt, vi sa hej då och så kom tåget. Lämnade den äldsta på förskolan, hon klamrade fast sig som ett frimärke på mig och grät. Kanske förstod hon att allt inte var en vanlig dag. Jag skyndade hem, lyckades att inte börja gråta på förskolan iallafall, nästan, bara lite ostadig på rösten. Den yngsta var glad och trött så hon har precis somnat utan några problem, det tackar jag för. Nu ska jag gråta en stund och sedan samla kraft för att börja nya tillfälliga livet utan min man. Hans vigselring hänger i en kedja runt min hals. Det ska nog gå bra. Andas lugnt och fint bara och fokusera. Det blir bra.

P
      Medlem

Styrkekram!!
      Jag förstår att det inte känns så nu, men det blir bättre. Jag fick rådet att gråta massor och inte hålla inne med alla känslor, och det hjälpte iaf mig.
      Ta hand om dig!

Em
      Medlem

Mitt bästa tips är också våga visa känslor!:) man behöver inte vara stark varje dag hemma, det är minst lika jobbigt för oss som är kvar här. Sen har jag tyckt det varit underbart att prata med någon i samma situation så att du redan vet om denna fantastiska sida är jätte bra! Och det blir bättre som sagt även om det är svårt att tro nu. Ville mest egentligen bara skicka en stor kram till dig, blev tårögd av ditt inlägg för jag minns själv exakt hur det kändes för 6 månader sen, väldigt jobbigt… Och nu hips vips kommer min soldat hem om bara någon vecka:) återigen en stor kram till dig! Du kommer fixa det!:)

Jenny
      Medlem

Min åker också snart, om 10dagar ungefär.
      Vi har börjat småbråka en del nu innan då jag själv är jätte stressad, nervös och jag vet inte vad det är med mig. Medans killen känner sig mer och mer pressad med allting. Hoppas det löser sig med allting innan han åker bara:)

3E
      Medlem

Här har du en till som vet hur det är när man har skickat iväg maken och varit hemma med barn. Första månaden tyckte jag var värst innan rutinerna för vår nya familjekonstruktion hade satt sig. Sedan gick det förvånansvärt bra med blicken såhär i backspegeln.

Blev många bryt ihop och kom igen under första tiden men det går. På något sätt gör det det.
      Kram!

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.