Hem Forum Invidzonens forum Ny här och behöver lite peppning…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Sol
    Medlem

“hej johanna!
    min nuvarande kille ska precis börja jobba inom specialförbanden och har därför av gentelmannasjäl velat bryta med mig för att han inte vill utsätta mig för detta, att aldrig vara hemma, hemlighetsmakleriet samt att man aldrig vet någonting, vart dem är, vart de gör, hur länge dem blir borta osv. (han har gjort flera vändor till afghanistan under vårt förhållande tidigare och målar upp det som lyx jämtfört med vad denna nya tjänst innebär…) jag vet inte riktigt heller hur jag ska hantera situationen… flertalet personer som har erfarenhet av detta säger att FM är jättenoga med att det funkar på det ska funka i relationer/familjer etc för personer med denna tjänst men om de inte ens kan sköta en “”vanlig 6månaders mission i afghanistan”” på ett bra sätt för anhöriga börjar man ju tvivla…

någon som har mer erfarenhet och kan del med sig? just nu känns framtiden väldigt oviss…”

#54179 Svara
    Våren
    Medlem

Det går om man vill! Så är det ju bara, att vill man satsa och känner att det känns rätt, då funkar det. Det går till och med alldeles utmärkt med familj. Många av makens kollegor på specialförbandet har små och stora barn och det kan ju vara slitigt, men det kan det ju vara ändå.
    Efter en himla massa år tillsammans och med försvaret så är det inte så konstigt med ensamheten, utan den blir till lyxtid, saknaden blir till längtan efter den andre och livet blir varierande och spännande. Jag kan nog inte tänka mig ett liv där vi alltid var tillsammans, utan tycker det är skönt att vi inte träffas jämt och nöter på varandra.

#54181 Svara
    Marie
    Medlem

Hej Johanna!
    Jag förstår att du sitter med dessa tankar (gör det själv) och det är inte lätt. Men jag tror att det som är viktigast är att man funderar på vad man själv vill och hur Du vill leva ditt liv? Vad är det Du drömmer om? Vad vill du vara om 10 år? Känns det för långt bort kan du tänka 3 år, 6år framåt? Det är svårt när man är kär och känslorna tar över men ibland måst man ta fram förnuftet. En annnan viktigt del är också vilka drömmar har din kille? Vad ser han att han gör om 3 år, 6 år? Har ni samma drömmar? Tror att det är viktigt att ni pratar ihop er om er relation och hur ni ska leva tillsammans. Ett tips är att ni går på PREP kursen!

#54175 Svara
    Anonym
    Gäst

“Hej!
    Har träffat en kille

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Ny här och behöver lite peppning…
Information om dig: