Hem Forum Invidzonens forum Nu ska jag vara ärlig…

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      L
      Medlem

Detta är skit! Jag mår inte alls bra och jag känner inte att jag får någon stöttning alls från J. Vi chattade på Facebook idag och han hade pratat med en kompis där borta. De tycker båda att det är jobbigt att prata i telefon för att de inte har så mycket att säga till deras respektive. J sa därför att vi kanske inte ska höras mer ikväll.. Han har aldrig varit särskilt pratsam när det gäller känslor, men jag trodde, hoppades ändå att det skulle bli bättre nu när han har åkt, men oj vad fel jag hade.

Jag vet inte hur jag ska göra nu. Det kanske är lika bra att vi inte hörs på ett tag, så får vi se om vi kan hitta tillbaka till varandra när han kommer hem?

Har ni några tips?

Jag kan också säga att jag har fina vänner, familj och självklart Invidzonen som hjälper mig, men jag önskar ju mest av allt att det var J som stöttade mig mest. Är det egoistiskt, med tanke på var han är? Hur mycket kan jag begära? Eller vi kanske bara ska anpassa oss och acceptera?

Jag förstår att detta är mindre roligt för er att läsa, men vem ska jag annars vända mig till?

TACK för att ni finns!

sofia
      Medlem

Vi hade ungefär samma situation, men han sa det inte rakt ut. Vi gjorde så att vi sms:ade, mailade och så, som är lite mer kravlöst och sen ringde han när han ville och orkade. Det fungerade bättre än att inte höras alls. Kanske hjälper det om ni gör upp att han ringer hem men att det inte behöver vara ett samtal på mer än 5-10 minuter? Bara så ni får höra hur den andra mår och kort vad ni gjort idag och får höra rösten på varandra.

Risken om ni inte hörs alls är väl att ni snarare glider isär mer än om ni bara hörs lite.

Fråga honom vad du kan kräva, vad han tror sig orka med. Sen får du kanske ge honom en stund att landa där nere innan du bestämmer dig för hur det kommer fungera resten av missionen, för oss var det väldigt olika beroende på vilka uppdrag de hade och hur hela situationen på campen var för tillfället.

Hoppas ni hittar en bra lösning 🙂

Styrkekram

malin
      Medlem

Nej! Det är verkligen inte egoistiskt att tänka så! Jag tycker absolut att han ska stötta dig, även om han är i Afghanistan. Precis som att dom har massa plikter och skyldigheter till FM har dom faktiskt det till oss hemma oxå! Du ska inte behöva ha dåligt samvete, det ska han ha om någon.

Förklara för honom att DU behöver hans samtal. Att DU behöver de för att ni ska kunna fortsätta tillsammans när han kommer hem. Det kan vara nog så svårt att hålla lågan uppe i ett förhållande på hemmaplan. Med begränad kontakt och 500 mils avstånd ställs nog alla förhållanden inför en tuff prövning.

Svårt att ge goda råd….. Men all styrka till dig och tänk på dig själv i första hand!!!

Kramar!

malin
      Medlem

Nej! Det är verkligen inte egoistiskt att tänka så! Jag tycker absolut att han ska stötta dig, även om han är i Afghanistan. Precis som att dom har massa plikter och skyldigheter till FM har dom faktiskt det till oss hemma oxå! Du ska inte behöva ha dåligt samvete, det ska han ha om någon.

Förklara för honom att DU behöver hans samtal. Att DU behöver de för att ni ska kunna fortsätta tillsammans när han kommer hem. Det kan vara nog så svårt att hålla lågan uppe i ett förhållande på hemmaplan. Med begränad kontakt och 500 mils avstånd ställs nog alla förhållanden inför en tuff prövning.

Svårt att ge goda råd….. Men all styrka till dig och tänk på dig själv i första hand!!!

Kramar!

Ska du stötta honom så borde han göra likadant för dig. Du har ju det också jobbigt.

Anna
      Medlem

“Självklart är det viktigt att känna att ni kan stötta varandra åt båda håll.

Jag har erfarenhet av att det är inte helt ovanligt att de känner så, att de inte vet vad de ska säga när de ringer hem. Att det är svårt. Vissa får mer hemlängtan, vissa blir osäkra. De fokuserar mycket på sin uppgift och det kan bli svårt att “”svitscha”” om till hemma.
      Det är en svår situation detta. På något vis får man försöka mötas på mitten i vad som känns bäst för er båda. Försök att förklara för honom hur du känner.

Han saknar dig även om han tycker det är svårt att ringa hem.

Stor kram”

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.