Hem Forum Invidzonens forum nu börjar det kännas på riktigt…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Hst
    Medlem

Mer en halva avklarat och bara timmar kvar till andra leave… men fyyy faaan nu börjar det kännas på riktigt, hur trött och sliten jag är 🙁
    Tycker jag ser äldre och äldre ut för varje dag när jag kliver ur sängen… jag känner mig så tom på nått vis. Blir bara mer och mer orkeslös och osocial.
    Att ta hand om vår lilla på nu 7månader ensam sen födsel samt nu mitt i allt också ta hand om försäljning och köp av bostad….
    förstår inte hur vi lyckas göra allt på en och samma gång!?!?
    Sista tidens samtal mellan mig och sambon har mest bestått av små tjafs, vilket känns så tråkigt. Jag vet inte varför men jag känner mig sååå jävla arg på honom på nått vis. Han ringer hem och berättar om hur dom ska grilla, hur bra hans träning går osv osv som om inget hänt på nått vis, livet leker inställning.
    Själv sitter man ner spydd, ner kladdad av puree, ungen skriker, vill inte sova, man ska städa, tvätta osv osv….jag vill också få igång min träning igen, jag vill okså sova en hel natt…. vi kan gärna byta nån dag han och jag! Tror inte han fattar, hur skulle han kunna göra det förresten, han känner inte sin egen son, han har aldrig tagit hand om ett barn! Vill skrika åt honom, jag är så arg, får dåligt samvete för att jag är så arg på honom…. han hade ett val och valde…. känner inte igen mig själv! Tappat mig själv! Jag som brukade vara så full av liv, massor energi, tog hand om mig själv och mitt hem… nu är jag bara en trasig småbarns morsa……

#55589 Svara
    Beundrar
    Medlem

Nej du är en ansvarsfull mamma som just nu drar ett Otroligt stort lass! I mina ögon en riktig hjälte! Allt kommer tillbaka, tro mig! Du är jätte duktig och jag ser upp till dig!!

#55591 Svara
    taw
    Medlem

Det är faktiskt helt ok att vara arg. Bara för att valet gjordes en gång så betyder inte det att du inte får vara arg. Jag är så vansinnigt imponerad över insatsen hos en småbarnsförälder att det är svårt att beskriva med ord. Man är ju två om att skaffa barn och då ska det ju rimligtvis också vara så att man delar ansvaret. Det fungerar inte riktigt i just den här situationen men förståelse från din sambo är otroligt viktigt och jag hoppas verkligen att du även har personer i din närhet som kan hjälpa till med liten och låta dig vila, hjälpa till med disken och bara finnas till, när inte han kan. Du är stark som tusan, en helt fantastisk människa, som klarar av det här!

Många kramar!

#55593 Svara

Vill bara skicka en stor kämpa på kram. Det är okej att vara arg, och att inte orka ibland. Gör det som verkligen verkligen måste göras. Försök att kanske ta hjälp med städningen. Då är det en sak mindre som du behöver ha dåligt samvete för, och känn tanken av att kunna komma hem till ett ny städat hem efter en stärkande promenad… Du vet att du får vädra med oss om du känner att samtalen med kärleken inte blir som du önskar.
    Stor kram!

#55595 Svara
    LO
    Medlem

Ja vad stark du är, det är något att se upp till att orkar med allt det där!
    Men ibland får man oxå bli arg, särskilt när man sitter i en sån sits med någon som valt att åka. Ska han vara borta ett helt år? När han kommer hem får det vara din tur, då får han ta det tunga lasset i stället, se fram emot att bli ompysslad och kunna ta det lugnt. Och nu, ta hjälp av den hjälp du kan få som städning mm.
    Kram

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: nu börjar det kännas på riktigt…
Information om dig: