- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 5 dagar sedan av .
Hem › Forum › Invidzonens forum › Nervös inför hemkomst
Usch vad jag är nervös inför hemkomst
Känns bra att han kommer hem men det känns också som en främling. Som om vi inte riktigt känner varandra längre.
X, jag känner igen dina tankar från vår första mission. Men han var den samma, något äldre och något klokare.
Låt det ta tid och prata, prata, prata… Det hjälpte oss mycket, att vi hade ett intresse i att få reda på hur den andre haft det.
Stanna i det goda, att det känns bra att han kommer hem.
Lycka till!
Glöm inte borta att du också har varit med om saker här hemma när han varit borta. Saker som förändrat dig.
Ni har ju levt två parallella liv och nu ska ni hitta tillbaka till varandra.
Håller med Fru Gus, låt det få ta tid och prata mycket. Berätta vad du varit med om här hemma och var nyfiken på vad han varit med om därborta.
Lycka till, det kommer gå jättebra, sträck på dig och var stolt över dig för du har ju faktiskt klarat det!!
Kramar
För mig hjälpte det att ha inställningen att vi skulle få börja om lite när han kom hem, lära känna varandra på nytt. Då båda utvecklats något enormt. Kanske funkar för dig med? Att ha den inställningen istället för att bli nervös för att man inte känner igen varandra.
Lycka till!!
Invidzonen
Hantverkargatan 52, 112 31 Stockholm
Tel växel/kansli: 08-400 20 388
Anhörigtelefon: 0761-66 33 17
E-post: kontakt@invidzonen.se
Invidzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som startade 2007 vars målgrupp är anhöriga till utlandstjänstgörande personal.
Copyright © Invidzonen | Webb av Bravo Webbyrå
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.