Hem Forum Invidzonens forum Närmar sig slutet nu…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    3E
    Medlem

…nu har nedräkningen börjat på allvar.
    Idag är det 15 dagar kvar tills han sätter foten på svensk mark igen och nästa fas tar vid.
    Fasen där allt ska normaliseras och i viss mån återgå. När det ska stötas och blötas vad som hänt här och där.
    Men först ett ljuvligt återseende. Jultomten kan slänga sig i väggen -det är inget emot att se barnen ta emot pappa när han kommer hem.
    15 dagar kvar till svensk mark… Måtte tiden gå fort.

#56551 Svara
    Madde
    Medlem

Min har 21 dagar kvar och ett par dar därefter får jag äntligen träffa honom!:) Underbart!!! Helt klart den bästa julklapp man kan få! Lääängtar!:)

#56553 Svara
    2E
    Medlem

Hej 3E!

Måste vara en underbar känsla. Har följt din/er resa här på invidzonen där du skriver så klokt. Är det ngn som klarar det så är det garanterat du och din familj! 🙂

Själv så tar snart en 7 månader lång väntan vid…

*kram*

#56555 Svara
    3E
    Medlem

Dagarna går ganska fort just nu. Har massor att göra på jobbet som jag måste hinna innan deadlinen den 14:e december så jag tom önskar att tiden ville gå lite långsammare på dagarna men sedan när man kommer hem på kvällen då sniglar sig tiden fram…

Konstigt att det kan kännas så olika med tid. När man vill att den ska vara kvar så går den snabbt och när man bara vill att den ska försvinna så varar den en evighet.

Idag är det 10 dagar till svensk mark…

2E, Givetvis kommer vi att klara detta. Alternativet finns inte. Man klarar det för att man måste -och för att vi båda har samma inställning till det. Finns kvar här för dig om du behöver så som du funnits här för mig under vår resa. Kram och TACK!

#56557 Svara
    2E
    Medlem

“Tiden… Visst är den konstig? Ungefär som när man väntar på potatisen som ska koka klart på spisen 🙂

Nu har han susat iväg och landat. Värst var avskedet på dagis med barnen. Jag såg hur han kramade om dem extra och drog in deras doft i näsan och lagrade den i hjärta och minne. Då kom det en envis tår i ögonvrån…

Var skönt att åka till jobbet efter att vi sagt hejdå. Att tankarna fick fokusera på ngt annat…

Klart det kommer gå, finns inget annat alternativ. Sedan har jag mitt nätverk med alla underbara personer däri. Ingen nämnd och ingen glömd 🙂

Känns gott att du är här 3E. Gillar dina rättframma tankar. Inte långt kvar nu tills din familj är “”komplett”” – kämpa på!

*kram*”

#56559 Svara
    3E
    Medlem

Jaha så har det då gått en vecka till nästan. Tycker tiden bara försvinner för mig just nu. Skönt ändå men hur ska jag hinna?!
    Sonen fyller 8 år idag. Uppvaktades med paket och skönsång i morse.
    Kalas blir det nästa helg när pappa är hemma 🙂

Bara 5 dagar kvar tills han landar i Sverige…

#56549 Svara
    Anonym
    Gäst

“22 dagar kvar för min del…nedräkningen har verkligen börjat på allvar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Närmar sig slutet nu…
Information om dig: