Hem Forum Invidzonens forum När så grymt duktig!!!!!i

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Gäst

Jag vill bara skicka en stor kram till alla anhöriga. Ni är så grymt duktiga när ni genomför er mission på hemmaplan.
    Ni är bara bäst!!!!!

#54535 Svara

“Visst är vi “”duktiga””, vissa för säga upp sig från sin fasta tjänst, andra får göra uppehåll i sina studier, någon annan får en stress över att det egna arbetet måste anpassas utanför villkoren för att passa i vardagslivet och dessutom har man 100% på hemmaplan. jag anser inte att jag genomför en mission, om jag skulle gjort det hade det väl varit naturligt med någon form av ekonomisk ersättning för mitt “”jobb””. Jag tycker att det är orimligt att man bara för att ens anhörige råkar arbeta inom FM måste förändra sitt liv helt efter detta. Mitt liv nu är ingen mission det är ett liv i helvetet och jag skulle göra allt för att slippa det. Det är ett tjat över mission på hemmaplan, jag vill ha ett vanligt liv i vardagen, inget annat.”

#54537 Svara
    Lizze
    Medlem

Ifall man har barn får man ersättning per barn vid utlandstjänst.

Så viss ersättning fås

Ifall man är utan barn utgår ingen ersättning naturligtvis.

#54539 Svara
    Maria
    Medlem

@Lizzie:
    Du får endast ersättning för ett barn oavsett hur många barn ni har i er familj.

Den ekonomiska sk ersättningen uppväger inte det vi anhöriga utsätts för på hemmaplan. Som det nu är så försvinner mer än hälften av makens lön i skatt.

Jag anser att våra soldater ska skattebefrias helt!

#54541 Svara
    Anonym
    Gäst

Tanken med mitt inlägg vara att ge er alla lite ny energi. Jag lovar att jag vet precis hur jobbigt det kan vara hemma så det handlar inte om det. Jag ville endast föra över lite positiv energi från mig.

Jag hoppas att ni alla på nåt vis kan hitta nåt positivt med missionen. Själv hittade jag IZ och fick nya vänner som jag kommer stå väldigt nära resten av mitt liv.

#54543 Svara
    T
    Medlem

Klart vi är duktiga <3 Jag uppskattar att du påminner mig om det 😀

#54545 Svara
    Anonym
    Gäst

Maria, mer än hälften av din makes lön försvinner inte i skatt. Han beskattas på samma vilkor som alla andra här i Sverige.

Sen får han ju mycket mer i lön när dom är på mission än när dom är hemma, så oavsett extra ersättningens storlek så finns det mycket pengar att lägga på, städhjälp, barnvakt mm..

#54547 Svara
    ensamt
    Medlem

“Jag håller med om att det ska vara som vanligt. Att slippa få världen omvänd uppochner och drabba resten av ens verklighet. Dock verkar jag vara den enda som inte har vänner att vända mig till eller försöka förklara för, utan jag känner mig otroligt ensam. Ännu mer ensam nu när han är där nere. Jag har aldrig haft tillfälle att komma på anhörighetsträffar och kunna träffa nya vänner så heller. Det sägs så ofta “”umgås med dina vänner””, “”ta en fika eller ett glas vin med dina vänner””, men tänk om man faktiskt inte kan det?”

#54549 Svara

“Till Ensamt

Du är med största sannolikhet inte ensam om att känna som att du inte har någon att prata med eller dela “”ensamheten”” med.

Du är jättevälkommen att höra av dig till oss mentorer (mig når du på mail: mentor.malin(AT)invidzonen(PUNKT)se
    om du vill ha någon att prata med.

Vill du maila någon annan mentor så hittar du våra presentationer under fliken
    Om oss/våra mentorer.

Vill du kanske vi kan hjälpa dig hitta andra anhöriga som känner likadant och som bor i ditt närområde?

Vi finns här för er!
    Stora styrkekramar”

#54551 Svara
    Lena
    Medlem

@ensamt

Det kanske finns lokalt nätverk där du bor?
    InvidZonen har stenkoll på detta 🙂

Många varma kramar till dig. Och du, det sista du är – är just ensam, vi finns här!

#54553 Svara
    ensamt
    Medlem

Jag har redan kontakt med mentor, men tack ändå:)
    Skönt att få skriva av sig iaf.

#54555 Svara

“Härligt o höra “”ensamt””!!
    Kämpa på!!

Ha en skön påsk och unna dig en massa påskägg fyllda med vad du själv önskar!

Kramar
    Malin”

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
Svar till: När så grymt duktig!!!!!i
Information om dig: