Hem Forum Invidzonens forum Något att ta med sig.

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Jenny
      Medlem

“Min “”sambo””/pojkvän sedan 4månader ska åka ner till afghanistan i maj, vill ge honom något som han kan ta med sig dit ner men står helt stilla i huvudet. Vill ge något kärleksfullt och fint som gör att han kan tänka på mig. Har ni gett eran respektive något innan de åker? Isf vad? Eller har ni något förslag även om ni inte gett något?

Skulle uppskattas jättemycket iaf!”

IsBell
      Medlem

Hej!
      jag gjorde ett album med lite fotografier som skulle påminna honom om mig, oss och vad vi hittat på. Skrev ner några utdrag ur låttexter som kändes som oss. Tanken var att jag skulle skicka ner fler blad med fotografier och texter (albumet var öppningsbart) som han kunde fylla på med, men har inte fått tid till det 😛 Pärmen var inte så stor, som A5 kanske, för jag tänkte att han har kanske inte jättemycket extra plats i väskan.
      Kram

malin
      Medlem

“Min man fick ett jätteliten maskot med sig ner. Den hade han i uniformsfickan hela tiden under missionen. Den var rätt tilltufsad när den kom hem men kommer få åka med igen om/när han åker igen.

Jag jobbar också i ett yrke där jag med kort varsel kan behöva åka på uppdrag o i min insatsväska ligger min mans maskot som han hade på missioner innan vi träffades, på så sätt har vi alltid en liten “”kompis”” med oss när vi måste åka iväg.

Foton är också en jättebra sak att skicka med. Ett usb minne eller bok med foton o kanske musik ni brukar lyssna på är ett annat förslag.
      Hitta något personligt o glöm inte att vanliga brev är det absolut bästa som finns att få när man är långt hemifrån.
      Kramar”

Igloosmatte
      Medlem

“Jag tog en vanlig vit t-shirt, köpte en penna som man kan måla på tyg med som inte går bort i tvätten. Samlade ihop alla hans kompisar, föräldrar o släktingar så fick alla skriva något litet på som en hälsning, på framsidan stod bara “”Team Johansson”” – the fanclub. Den skickades ned i julpaketet. Men kan ju överräckas innan som en lite “”snuttefilt””…”

FS21+FS22
      Medlem

Det där med t-shirten det var ju en jättekul idé!

Själv så hade vi var sin vacker sten som fanns med i respektive byxficka under tiden… sedan tog han med sig kort som han ville ha och kunde sätta upp på oss i familjen. Sedan är brev med snigelposten svårslaget 🙂

Lycka till!

FS21+FS22
      Medlem

Det där med t-shirten det var ju en jättekul idé!

Själv så hade vi var sin vacker sten som fanns med i respektive byxficka under tiden… sedan tog han med sig kort som han ville ha och kunde sätta upp på oss i familjen. Sedan är brev med snigelposten svårslaget 🙂

Lycka till!

annelie
      Medlem

Till en mission tog jag och barnen och tryckte en bild på oss på ett örngott, som han kunde sova på där!

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.