Hem Forum Invidzonens forum någon som vet om…

Visar 9 svarstrådar
  • Författare
      Lin
      Medlem

någon som vet om grabbarna som landar med sista rotation kommer få åka hem direkt efter medaljcermonin elr om dem måste vara kvar i karlsborg ytterligare??!

frugan
      Medlem

Med tanke på att det inte stod något särskilt i inbjudan och att det står på fm hemsida om hemkomstverksamhet att.de bara ska avrusta så räknar jag med att åka hem tillsammans annars vore det fullkomligt vansinnigt klart att det är slut efter.det. Annars kidnappar jag min älskling. Har man varit i från varandra i 7 månader tänker jag inte släppa i väg honom på arbete efter ceremonin, den är det naturåiga avslutet. Måste vara lika som vid den stora ceremonin.

LO
      Medlem

Det beror ju på när dom landar, är det någon dag innan hinner dom ju lämna material, ha sina samtal etc… Lin om du har någon anhörig som landar då så sitter ju han på den informationen. Min kille landar några dagar innan ceremonin och får åka direkt efter att den är slut=)

Lin
      Medlem

okej hoppas det är så! min kille landar oxå några dagar innan cermonin, så får hoppas att dem är klara att åka hem sen!
      svårt att nå honom, därför jag efterfrågar infon här…

snart, snart, snart! 🙂

TIPS!!!!!
      Medlem

Ett litet tips bara, som jag missade, vi har pratat om det efteråt och båda förstår varför det blev som det blev. Vi (familjen) hade längat så länge så direkt efter cermonin sprang vi fram. De hade planerat att först säga adjö till varandra och sen gå till familjen. De tyckte inte det kändes så bra att vi alla kom fram. (det gjorde alla anhöriga) Man kan ju förstå dem också när de har umgåtts så länge……

Men hallå! Familjen är väl viktigare, avskedet från kollegor är väl i samband med middagen, tycker att vi anhöriga får ta alldeles för mycket hänsyn och att någon gång måste väl vi göra det som är bäst för oss. Dessutom är det väl många som träffas igen efter semestern när de är tillbaka på förbandet. Mission är bara en naturlig del av jobbet numera och bör behandlas som det också.

Jag tycker att alla som vill ska springa fram!!!!!

Tyvärr verkar det som om de som kommer hem med sista rotationen, har fått en order som innebär att.de inte får åka hem med sina anhöriga efter medaljceremonin utan först.får åka hem dagen efter, den 15. Än en gång blir de anhöriga överkörda, kul att.vars med på ceremoni och fika och sedsn behöva åka hem utan sin älskade, hur förklarar man det för barnen? Vem har så lite förståelse och planerar så idiotiskt? Måste vara en man utan barn.

LO
      Medlem

Tänker inte åka…
      Det låter ju bra dumt i planeringen..men när kommer dom sista hem då? Har dom sina samtal, material inlämning mm dagen efter ceremonin? Annars låter det ju konstig, varför ska dom inte få åka då andra får åka hem samma dag?

Lin
      Medlem

Men dem som landar med näst sista rotationen dvs under kommande vecka, kommer dem få åka med oss hem efter stora ceremonin?
      Synd att de soldater som stannar kvar extra länge blir så dåligt behandlade, ink deras anhöriga…

Ger upp
      Medlem

Sista rotationen landar i mitten av juni och jag kan bara konstatera att allt varit uselt vad.gäller information och stöd under insatsen, är inte förvånad att vi drabbas ytterligare vid hemkomsten genom att behöva åka hem ensam efter ceremonin. Att info och middag planeras till efter.ceremonin är höjden av oförståelse för.de som kommer hem och deras anhöriga.

Visar 9 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.