Hem Forum Invidzonens forum muckarresa

Visar 21 svarstrådar
  • Författare
      Lollo
      Medlem

Åå, förstår dig helt! Nä, jag hade kännt lika dant! Förstår inte ens hur dom kan ge sig iväg så på en gång?! Tycker ju att dom oxå borde längta ihjäl sig efter en och att det borde locka mer att va med sin käraste! Känns ju som en sån resa mer är för singlar! Min kille ska inte åka på nån mucka resa och det är jag evigt tacksam över!

Hoppas det blir bättre än du förväntar dig och att det blir en fin hemkomst för er tillsammans!
      Kram

M
      Medlem

Men snälla nån lugna ner er… det är väl inte så konstigt att dem vill åka iväg tillsammans. Det blir ju ett avsked för dem också. Tycker ni nästan verkar vara lite patetiska. Min man ska också på kryssningen men han är hemma 1v innan så det känns bra. Men ta er samman och känn ingen oro… isånt fall så litar ni ju inte på era män. Klart det finns kvinnor som säkert vill ligga med dem men de har väl karaktär att säga nej??? Skärpning på er!!!

Mia
      Medlem

Till L..Jag säger samma sak som M..Lunga ner dig och lita på din sambo,vi är fullt medvetna om att det finns kvinnor som kan/vill lägga beslag på andra kvinnors män,likaväl som det är tvärtom..Du skriver att du är älskad och saknad av han,och denna resan tror jag är ett avslut för de som varit tillsammans 24/h och x-antal veckor,månder.. De har lärt känna varandra och litat på.stöttat i olika uppdrag,som inte vi kan förställa oss,så släpp tanken på att någon skulle tafsa på din man,eller försöka ta han i från dig….Kram och tankar till dig

C
      Medlem

“Men vet du M, det är ju jätteskönt för dig att Du har din hemma i 1 vecka innan han drar iväg på kryssingen. Då har du ju all tid i värden att kladda på honom och ligga innan han drar iväg. Tycker du är otroligt patetiskt. Du har ju ingen förståelse alls för att L känner som hon gör. Hon har ju ingen möjlighet att få ta på och träffa honom innan han drar iväg på kryssning. L kommer ju inte ens träffa sin man mellan hemkomsten, medaljceremonin och kryssningen. Hur lätt tror du det är? Då komnmer det helt plötsligt gå en hel vecka extra innan de träffas, kan det vara lätt tror du??

Det är klart att detta är ett jättebra sätt för killarna att avsluta sin “”mission”” på. Frustrationen för L är ju att även om hennes man är hemma i Sverige så kommer det gå 1 vecka innan hon får träffa honom på riktigt. Detta medans du då M: får ha din i en hel vecka innan de drar iväg på kryssningen. Försök ha lite förståelse och se saker från andras perspektiv.

Jag hade också blivit otroligt frustrerad om min man drog iväg på kryssning utan att jag hade fått träffa honom först, krama honom och säga att jag älskar honom samt säga hur stolt jag är över det han har gjort.

Själva poängen med L inlägg är ju att andra tjejer eventuellt försöker tafsa, inte bara på hennes kille, utan kanske till och med din man. Sen hyser jag inga tvivel om att både L:s man och Din man har karaktär och stake nog att säga ifrån att de inte är intresserade.

Skärpning M och försök ha lite förståelse för andra människor.”

MA
      Medlem

L du är inte alls galen!
      Jag skulle bli komplett oxtokig om min pojkvän stack i väg på den där muckarresan! Han får gärna åka på en sådan om ett tag, men inte direkt! Han lär komma hem till mig först, annars så skulle han helt enkelt inte ha någon flickvänn kvar…jag har väntat i sju månader och där går gränsen 🙂

Stor kram till dig!

Em
      Medlem

Tycker det är HELT otroligt att dom ska åka! är så jävla fly förbannad rent ut sagt. Här har vi som är hemma kämpat på och låtit dom leva sin dröm, ställt oss i givvakt och tagit hand om hem, barn och allt det andra. Vi har varit starka och peppat. Och tacken för detta är att dom åker på suparresa när dom äntligen kommer hem. Jag litar på att min man inte skulle göra nått med nån. MEN det hade ju varit härligt om han kunde välja mig nu. SKIT är vad det är! (och för er som står och hejjar på och tycker att dom ska få ett bra avslut… är det inte vettigt med ett värdigt avslut, en middag där kanske VI som varit hemma får vara med?)

Sanna
      Medlem

Efter så många månader i öknen så har vi ett behov av att knyta ihop säcken helt klart. Att åka på kryssning är ett bra sätt att ha folk samlade. Ett dygn extra för att umgås själva utan limits för första gången under hela vår missionstid är väl inte för mycket att begära? Många träffar vi inte igen. Otrohetshistorien tror jag inte på, det handlar om vilja, inte tillfälle… I så fall bör du nog inte sända honom ensam till ICA maxi heller… Vi håller oss i skinnet och tar hand om varandra 🙂 Lovar.

MA
      Medlem

Sanna, när man väntat i SJU MÅNADER så är ett extra dygn jävligt mycket begärt!

LO
      Medlem

Jag håller fullständigt med om att de borde knyta ihop säcken…det jag inte förstår är varför de måste vara i form av en supa-knulla resa…för det är de enda syftet med en kryssning. Spa, fin middag med respektive u name it jag hade köpt det. Men en kryssning, kom igen….ni som skriver att de borde bli unnade detta, ni vet inte vad ni snackar om!

Bkj
      Medlem

Förstår verkligen alla som väntat här hemma.
      En sådan här resa, bör ligga på arbetstid och vara planerad från början. Det är viktigt att få ta ett avsked av alla som kämpat tillsammans, men familjerna hemma, har också kämpat.
      Försvaret borde bjuda in maka/barn så dessa också får träffas. Det finns säkert massor av olika sätt att ta avsked, även där familjerna som INTE vill vänta längre kan vara med.

Jag förstår inte ens att diskussionen existerar angående soldat, försvar och arbetstid.
      Det här är enbart en egotrippresa. Har inget med försvaret eller deras arbete att göra. Utan det här är unga killar som vill förverkliga sig själva.

Ifall mognad funnits hade dom självklart velat se familj och sin respektive omgående inte åka på nån fylleresa oavsett om det kan vara risk för hångel eller otrohet. Det är en fylleresa!! Inget annat. Vid flera tillfällen har jag sett flickvänner som känner att deras respektive väljer mellan dom och försvaret när dom åker iväg. Dom åker för att dom gör sitt arbete inget annat. Men här ser jag deras finlandskryssning som en fylleresa och att dom väljer polare framför sina flickvänner. För mig är det otänkbart. Vad skulle soldaten/pojkvännen känna ifall flickvännen istället för att möta upp när han kommer hem istället passar på att ta en resa med sina flickvänner istället för att ha egentid/mystid. Den flickvännen skulle idiotförklaras. Ifall hon istället skulle ha barn och lämpa över dom på sin man när han kommer hem från utlandstjänst så skulle hon ses som helknäpp. Så min åsikt är detta är en fylleresa som inte har nåt med försvaret att göra.

L
      Medlem

“Sanna: Om tio personer läser en och samma text blir det oftast tio olika tolkningar. En text läses oftast utifrån det sinnestillstånd och situation läsaren befinner sig i. Om läsaren försöker vara “”blank”” när texten läses blir oftast läsarens tolkning densamma som författarens.
      Jag kan återigen förtydliga: Jag är inte orolig att det ska förekomma otrohet. Jag är så säker på vad jag har min man och hans känslor för mig. Jag förstår att ni behöver ett avslut. Jag tycker att ni ska ha ett avslut. Jag tycker att ni ska ha ett roligt avslut. Ni behöver det efter er tuffa tid tillsammans där nere!
      Ibland orkar man dock inte som anhörig vara toppen positiv utan det kommer känslor som är lite själviska. Jag längtar efter honom, vill ju helst att skulle kommit hem igår 🙂 Jag kan vänta ett par dygn extra, jag kommer ju ha honom resten av livet sen 🙂 Jag missunnar inte er kryssning, absolut inte. Det var inte det inlägget handlade om. Jag är övertygad om att ni kommer få jätte kul och jag hoppas verkligen att ni kommer ha super kul! Jag vet att ni oxå kommer ta hand om varandra, det gör ni ju så bra redan 🙂 Jag håller oxå med dig om att det är lättare att vara samlade på en kryssning. Men som sagt det var ju inte det mitt inlägg handlade om.
      Ha det gott och fortsätt ta hand om varandra där nere. :)”

C
      Medlem

Sanna: vad menar du utan limits egentligen????? I min värld låter det som en riktig suparresa och för att ligga, för er som är singlar. Oh, just det ja. Ni ska ju hålla ordning och ta hand om varandra, undrar hur bra det kommer gå när ni alla är helt uppe i taket och knappt kan stå på benen för att ni är så packade.

Du om det är för mycket begärt att ni får en dag extra tillsammans. När ska ni där nere börja förså hur det är för oss här hemma. När ska ni börja förstå att detta är en så stor påfrestning för oss lika så som det är för er?? Jag har absolut ingenting emot att ni har en kryssning för att få ett bra avslut men varför kunde ni inte ha lagt den efter nyår, och gett både er själva och de anhöriga här hemma en chans att landa och komma hem och in i vardagen igen.

Tänk att ni är så oförstående för hur vi känner det här hemma ibland. Vi sitter snällt här hemma och väntar, även fast vi kanske inte i alla fall velat att ni åkte ner från första början. När ska ni ha förståelse för hur vi har det? Det här är mitt äventyr, min grej, bla bla bla. Ni där hemma får vänta snällt.

Hur skulle ni känna det om vi inte kom och tog emot er på perrongen när ni kommer med tåget för att vi var på ngn tjejresa eller liknande?? Det skulle inte kännas kul, det lovar jag även om ni skulle säga att det inte gör ngt. Och hur skulle det kännas om vi bara dumpade våra barn till våra respektive för att vi exempelvis ville åka iväg ngnstans?

Snälla Sanna, du säger 1 dag extra hit eller dit, det gör inget. Du har ju inte ens läst L inlägg ordentligt. Jag kan inte någonstans se att hon skriver att hon är orollig för att hennes soldat ska vara otrogen!!! Hallå, detta är en sup- och knullresa. En möjlighet för er att bli helt dygnraka så ni knappt kan stå på benen.

Snälla ni där nere, försök ha lite förståelse för hur vi kanske känner det här hemma.

F
      Medlem

Snälla ni där hemma, försök ha lite förståelse för hur vi kanske känner det här nere.

AnnaN/mentor
      Medlem

Detta är en sådan svår balansgång. Jag förstår både er anhöriga och soldaterna.

Det viktiga i detta är att hitta det som passar just dig / er som familj, sambo flickvän, soldat bäst. Kommunicera med varandra och försök att möta varandra på halva vägen.

Det är två världar som ska mötas och det är inte alltid så lätt men jag tror att det viktigaste är att försöka ha förståelse åt båda hållen.

M
      Medlem

“F va fan! Ge dig!
      Jag hoppas att du verkligen inte har ett förhållande här hemma!

Åk på din “”muckarresa””! Jag hoppas verkligen du får kul! Hoppas även att du får en fördjävlig baksmälla!

Kaptenskan
      Medlem

@F
      Det är det som är grejen… Det handlar bara och alltid om er.
      Att vi här hemma bara snällt ska vänta med öppna armar och acceptera precis allt.

Som anhörig är det då j* svårt att förstå varför en kryssning måste gå av stapeln när ni just landat i Sverige.

För den som lever singel så är det ju helt fritt fram att göra det man vill, men för den som har flick- pojkvän, maka/fru och barn anser jag sitta i en annan sits och den personen bör visa både mognad och förståelse för dem som väntat i sju månader redan…

Till F du får hjälp och avcheckning m.m innan du lämnar livgardet. Kryssningen har INGENTING med försvaret eller Afghanistan. Den som har en respektive borde mest av allt komma hem till de sina så fort som möjligt att ens tänka tanken att åka kryssning om man inte är singel visar på en barnslighet som ingen kommer att förstå om man väntat i så många månader på att den andra partern upplyfter sig själv och karriär. Soldaten borde visa tacksamhet att den har nån som väntat.

C
      Medlem

Kan inte göra annat än att hålla med de två ovanstående talande.

Det här handlar inte för oss om att ni ska åka iväg på muckarresa tillsammans för att få ett avslut på missionen. Det är tycker jag absolut ni ska göra. Det är ett jättebra sätt för er att avsluta denna tuffa tid som ni har haft.
      Det som jag har problem med, och jag talar bara för mig själv nu, det är att ni väljer att åka iväg på denna resa innan ni väljer att åka hem för att träffa era fruar/flickvänner och barn. Men det kanske är så att de flesta som ska åka på denna resa är singlar och då är det ju fritt fram. Men för den som har fru/barn/flickvän/pojkvän hemma så förstår jag inte att man efter 7 långa månader av väntan och längtan frånväljer att inte åkahem och träffa de först. Det visar ju att mognaden och förståelsen inte är särskilt stor.

Jag köper inte riktigt konceptet att det skulle bli mycket svårare att arrangera något lite längre fram. Det är bara b***shit, finns bara viljan och drivkraften så går det att ordna.

Anonym
      Gäst

“Min soldat ska åka på muckarresa direkt när han kommer hem. Direkt efter medaljceremonin. Jag har så blandade känslor inför den resan. Givetvis förstår jag att de vill och måste ha ett avslut och helst ett roligt sådant!
      Jag hade sett fram emot att åka på medaljceremonin, sett det som ett fint avslut på denna mission för mig och mina barn. Men nu blir det inte så.
      Muckarresan är dessutom en kryssning. Jag har egentligen inget emot kryssningar, tycker att det kan vara himla kul att åka på en sån! Men vad händer på en kryssning? Jo det sups ordentligt. Givetvis inte av alla såklart men av väldigt många. Nu ska dessa soldater åka tillsammans, de ska ha ett riktigt roligt avslut och tacka av varandra. De har inte druckit alkohol på riktigt länge. Det lär bli väldigt blött denna resa. ( Jag har varit på en kryssning en gång samtidigt som några var på muckarresa så jag hittar inte på..)
      Vad händer mer på en kryssning? Jo folk vill ligga, tafsa, flörta och allt det där. Jag tror absolut inte att min sambo skulle vara otrogen eller tafsa, flörta eller nåt åt det hållet, absolut inte. Det som stör mig och får min mage att nästan vändas ut och in är att nån kanske tafsar på honom, försöker ligga med honom, försöker sätta sig i hans knä, bröstar upp sig och gör sig till. Jag är inte svartsjuk i vanliga fall men inför detta känner jag mig enormt svartsjuk! Jag har väntat i flera månader på att få ta på hans underbara kropp, att få ligga. Tänk om nån annan tar på honom innan mig? Känns inte ok. Har inget problem med att han festar o dricker så det är inte det detta handlar om. Men när han kommer hem kommer han troligtvis vara ap-bakis o inte orka ligga så mycket som jag vill, han kommer nog hellre ligga i fosterställning än med mig.. Jag förstår att de ska åka och jag tycker själv att de ska samtidigt som jag helst vill att han ska vilja komma hem till mig direkt. Det är viktigt att de får göra en sån hör sak tillsammans efter deras tid där nere i långtbortistan. Hela grejen gör mig sinnesförvirrad… Känner mig faktiskt lite snuvad på hemkomsten. Jag har sagt allt detta till min älskling. Det är tur att han känner mig och älskar mig

1
      Medlem

“Oj vilka blandade inlägg! 🙂 M och Mia: Jag är inte ett dugg orolig att min älskling ska vara otrogen eller tafsa på någon annan 🙂 Inte ett dugg! O givetvis tycker jag att de ska ha ett avslut tillsammans, precis som jag skrev i mitt inlägg. Sen är det också så att om nån skulle försöka ta min man ifrån mig så skulle de inte lyckas för det är mig han vill ha 🙂 Men det var ju inte det jag skrev att allt handlade om som Lollo, C och Ma verkade förstå (tack för era pepp!!) Mitt inlägg handlade om mina alldeles egna själviska känslor, dvs att jag saknar min karl så jag nästan spricker, jag vill krama om honom, titta på honom, pussa på honom och såklart: ligga

Anonym
      Gäst

“em:
      Väldigt tråkigt att du är fly förbannad och inte alls kan förstå att de har ett behov av att “”knyta ihop säcken””, så att säga. 6 månader tillsammans är väldigt lång tid, klart att dem som GRUPP måste ha en chans att landa, tillsammans, och faktiskt säga adjö. Det har ingenting med dig som anhörig att göra oavsett vad DU har upplevt här hemma. Jag försöker inte på något sätt förringa dina känslor eller upplevelser men jag förstår att man har ett behov av att sätta punkt. För det är ju vad dem gör. Och man sätter punkt med alla dem man har gjort resan med.
      Sen har ju ni som par gjort en parallell resa vilket också är fruktansvärt viktigt men se det inte som att han inte väljer dig utan mer som att han väljer att sätta punkt för att lämna det kapitlet av sitt liv för att gå vidare med dig och ert liv. Dvs…välja dig

Visar 21 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.