Hem Forum Invidzonens forum MINUSMA

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Kräk :(
    Medlem

Jag är redan trött, trött på att inte veta avresedatum, rotationer. Har en arbetsgivare som vill ha svar på hur & när jag kan jobba.
    Ja, säg det…

#51057 Svara
    Maria
    Medlem

“Jag kan också känna mig lite “”kräkig”” på fm´s planering. Just den där ovissheten & att allt hänger i luften.
    Det ställer även krav på min arbetsgivare i den civila världen & det är inte lätt att förklara alla gånger att jag faktiskt inget vet – inte heller min officer…”

#51059 Svara
    LO
    Medlem

Också otroligt trött på allt med Mali. Alla ändringar gällande avresedatum, hemresedatum, vad som gäller mm.
    Som anhörig känns man mer som en belastning för att man vill ha klara besked om vad som gäller :/

#51061 Svara
    Emma
    Medlem

åh vad jag håller med er. allt med mali tar all min energi och just nu känns allting jobbigt. jag önskar att jag kunde se framåt och vända det till något positivt men just nu går inte det, vill bara dra en filt över huvudet och gå i ide tills detta är över…

#51063 Svara
    Ina
    Medlem

Förstår din känsla! Likadant för oss innan avresan. Jag fick höra olika bud hela tiden tills 3 veckor innan avresan var det spikat, rotation likaså, den har han nu ringt och ändrat på 3 gr. Jag blir ledsen och förvirrad och vet att det inte är min mans fel, men svårt att ta ut det på någon annan då detta är hans jobb! Lever man med någon i försvarsmakten är det bara att vänja sig tyvärr.

#51065 Svara
    Snart över
    Medlem

Å jag förstår er frustration……! Min sambo har varit i Mali sedan 6 månader och kommer alldeles strax hem. Varit precis samma sak för mig….. Jag slutade tillslut haka upp mig på hemskomstdatum och leave. Kände skit samma jag vill inte ha ett datum sålänge det inte är helt helt spikat! När flygresan var bokad o min sambo fått sin resplan DÅ laddade jag för hemkomst. För mig blev det lättare än att förbereda sig på ett datum som sen bli framskjutet….
    Kämpa på ni alla!!! Jag vet att det inte är mkt till tröst men på något jäkla sätt tar man sig igenom dessa månader, vad som känns som en evighet….. Lycka till!

#51067 Svara
    mrs O
    Medlem

“Håller med dig, “”Emma””, om att bara vilja dra en filt över huvudet och stanna där tills han är hemma. Gå i ide var verkligen en bra idé.
    Tycker det är otroligt jobbigt och psykiskt påfrestande att konstant gå omkring med en oro i kroppen. Även om man är sysselsatt och har fullt upp så finns den där oron där som en jäkla irriterande fästing. Antagligen kommer det lilla krypet sitta kvar tills han kommer hem igen. Jobbigt är det iaf.
    Kram till alla er som håller styrkan uppe här hemma medan våra nära och kära är iväg alldeles för långt bort!”

#51055 Svara
    Anonym
    Gäst

Jag kan bara instämma! Vill kunna planera, vill kunna se lite in i framtiden och jag vill kunna gör en plan för vårt framtida bröllop! Man pratar om att vi är så viktiga, men då tycker jag att försvarsmakten kan börja visa det än bara massa tomma ord!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: MINUSMA
Information om dig: