Hem Forum Invidzonens forum Med lite perspektiv

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      MQ
      Medlem

Min mans mission har fått mig att se på saker med lite perspektiv.
      Tänker på min vän vars man är sjökapten och kör containerfartyg ute på stormig hav. 6 veckor borta o 6 veckor hemma.
      Hon har inte Invidzonen och alla mentorer och andra anhöriga att vända sig till när hon är orolig över stormen som hennes man just kör igenom. Hon får sitta där själv med sin oro och sina funderingar.

Tänker också på min andra vän, vars man har ett säljjobb som innebär att han ofta är borta i veckorna. Hon är ensam med två småbarn. Hon har inte heller Invidzonen, familjezonen o alla aktiviteter som hon kan ta för sig av. Hon är ensam i veckorna med sin ilska över hans jobb.

Med det här vill jag bara säga att jag är så tacksam för att Invidzonen och andra organisationer faktiskt fått upp anhörigfrågorna på agendan. Det månne inte vara perfekt, men med lite perspektiv så är det faktiskt fantastiskt!!
      Kramar till er alla

C
      Medlem

Jag håller med om att olika perspektiv är bra!
      Tänk på alla ensamstående utan kontaktnät eller extra stöd. De väntas ju bara klara sin vardag….
      Även jag har en väninna vars man är borta längre perioder. Hans företag resonerar som så att de ser till att han tjänar så pass mycket så att det inte finns någon anledning för frun att klaga…
      / C

Visar 1 svarstråd
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.