Hem Forum Invidzonens forum mali01 som flickvän/pojkvän.

Visar 13 svarstrådar
  • Författare
      Emma
      Medlem

hej.

min pojkvän har precis kommit fram till mali och ska vara där till juni med en leave. vi har varit tillsammans i fyra år och det är hans, och vår, andra mission. ändå slog det hårdare än jag trodde. det känns förjävligt.

är ni fler som har pojkvän eller flickvän som är där nu? (jag vill gärna prata ur tillsammans-perspektiv, kan inte relatera till att vara gift och ha barn. även om ni som är gifta & har barn gärna får skriva också såklart.) skriv gärna, så kanske vi kan maila eller prata på facebook senare.

kram

Hej! nJag är är nästan i samma situation som dig då min sambo är på äg ner till Mali framöver men inte åkt än! nDu hittar mig bland mentorerna och min mailadress där. nJag kan också hjälpa dig med att få kontakt med andra! nnVi kommer fixa det här! nMentor AnnaS

Emma
      Medlem

okej, tack!
      det är ju mycket värre att vara med om en 01:a märker jag. förra gången var fs25 och det var ju inget jämfört med detta. att han ringer med flera dagars mellanrum och inte har något internet…

Anhörig
      Medlem

“Camp Nobel byggs ju nu för fulla muggar från grunden. Det är ingen färdigbyggd camp på långa vägar med avverkade “”barnsjukdomar””.

Infrastrukturen är i det närmaste obefintlig.
      Så jag håller med dig emma,det är ett tuffare läge både för oss anhöriga och de som är där nu.

Kram på er!!”

Emma
      Medlem

ja, jag har förstått det. jag som inte har någon i mali00 längtar också tills de åker hem för det betyder att saker och ting är klart och kanske lite enklare… jag undrar en grej dock, kanske en dum fråga men whatever: vem skriver malibloggen och varifrån får de internet?

kämpa på allihop.
      kramar

Som svar på din fråga Emma, bloggen sköts av den som är ansvarig för pressen.
      Vi var på anhörigträff för Mali00 för någon vecka sedan där chefen berättade att han prioriterade att uppdatera bloggen. Det finns internet där nere men den är inte släppt fri utan används mycket sparsamt! Dock jobbar man med att lösa internet frågan så att alla skall få tillgång till detta så fort det går!
      Hoppas det var svar på din fråga!

Som svar på din fråga Emma, bloggen sköts av den som är ansvarig för pressen.
      Vi var på anhörigträff för Mali00 för någon vecka sedan där chefen berättade att han prioriterade att uppdatera bloggen. Det finns internet där nere men den är inte släppt fri utan används mycket sparsamt! Dock jobbar man med att lösa internet frågan så att alla skall få tillgång till detta så fort det går!
      Hoppas det var svar på din fråga!

Anhörig
      Medlem

Hej Emma!
      Bloggen administreras av Ing2 som nu är ansvariga för Mali00.
      Huvudansvaret tar jag för givet att FM har.

Emma
      Medlem

tack för era svar!
      ni som har någon där nere, hur tycker ni att det går? jag tycker att det känns som att det har gått en evighet fast det bara har gått en vecka…

Anonym
      Medlem

Hej Emma!

Min man åkte 20 november till Mali. Det var sagt från början att de skulle komma hem i slutet av feb. Men sköts upp på grund av materiel som inte kommit i tid. Det är nu 45 dagar kvar till beräknad hemkomst. Men de åker inte hem förens campen är klar. Vilket jag inte vill tänka på! Det var ett hårt slag i magen när de flyttade på datumet första gången.
      Mina veckor består av 2 samtal i veckan och något sms ibland. I början grät jag jämt i telefon , kul samtal hem liksom .. Men nu är det ok, det gör ont men det funkar. Vill inte att han ska ha mer press från mig än den han redan kände innan han åkte. Han ville inte lämna mig så länge. Det är vad det är. Jag är dock beroende av nedräkningen och längtan, annars går min vardag framåt.
      Hälsningar Louise

Emma
      Medlem

hej louise!
      jag får ont i magen av att läsa om framflyttat datum, det måste kännas så himla himla tungt. fy. jag vågar inte ställa in mig på att de datum jag fått stämmer, än… jag tror att det är bäst så för att inte bli alltför besviken. det verkar som att vi har samma typ av kontakt, min grabb ringer typ två gånger i veckan, några minuter i taget. det är jobbigt men jag försöker bita ihop. jag har varit som du och gråtit nästan varje gång vi pratat och känner inte heller att jag är så rolig att prata med då. men det får han förstå så här i början. både han och jag vet nog att det kommer att gå bättre, men just nu känns det väldigt tungt. det som gör att det förstärks är att han ju verkar ha det toppen – vilket inte är så konstigt då allt är nytt och spännande för honom och han är i sitt esse – men jag har det skit. vi gör minst sagt en mission här hemma också, det är ingen liten bedrift att hålla ställningarna på hemmaplan, oavsett hur ens vardag ser ut.

det känns lite tröstande att veta att vi är fler, massa kramar till er som har det likadant.

// emma

emmeeelie
      Medlem

Min man åker ner om 2 veckor och kommer hem i maj! Känner precis som
      Ni och tror att de kommer var tungt när de inte finns så mycket kommunikation. Det är andra gången min man var nere. Han har varit på fs24 och Fs26 så han har varit iväg 1 gång om året sen 2012-2013. Just nu vet jag inte hur jag känner
      då hans datum blivit framflyttat så många gånger, nu hoppas jag de blir!! Hoppas vi kan hålla kontakten vi som har våra män där nere. Kramar till er alla

Hej på er!

När deras leave datum blir framflyttade så är det oerhört tungt besked att få här hemma.
      Jag tycker det är så konstigt att FM aldrig berör det på sina anhörigträffar, att leaver kan bli framflyttade och inställda helt.

Vi anhöriga är inga blåbär – men vill gärna få informationen. På så sätt så är vi förberedda. Det är heller inte lätt för den som är iväg att lämna beskedet och det kan många gånger skapa bråk – helt i onödan då känslorna svallar.

Vad tycker ni andra?

Emma
      Medlem

jag håller med er helt. det känns faktiskt inte okej, vi har nog med att de är borta, vi vill veta och ha information i den mån det går.

jag fick precis veta att min grabb inte kommer att vara hemma på min 25-årsdag. det var tänkt så först och planerat i leave-schemat för hans grupp vilket var preliminärt men nästan spikat. men när det kommer tillbaka från högkvarteret så är allas leave helt ändrade och ingen är nöjd. det här kanske inte låter som hela världen men för mig är det det. vi har firat födelsedagar utan varandra förr men nu är det min 25-årsdag och för mig är det en ganska stor dag. och jag hade liksom hängt upp allting på att även fast det var mer än tre månader tills han skulle komma hem på leave så skulle han i alla fall vara hemma på min 25-årsdag. men inte nu längre. nu ska han åka tillbaka två dagar innan jag fyller. det känns som ett hån och jag är så jävla ledsen för det.

Visar 13 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.