Hem Forum Invidzonens forum Malaria medicin

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Anhörig
    Medlem

Hej på er!

Undrar om era respektive blivit påverkade av den medicin de äter mot Malaria?

Min man har ätit Lariam och fick symtom månader efter. Han fick svårt att sova, tappade hår och balanspåverkan.

Han har nu fått byta till den andra…

#51793 Svara
    E
    Medlem

En del får svåra biverkningar! Min man har fått lite mardrömmar samma natt annars inget. Men man kan till och med få
    psykoser, det är därför man måste äta dem så långt innan man åker, för att se om man tål dem. Den andra varianten (Malarone) kostar typ 10ggr mer och måste tas
    Varje dag (större risk att glömma = risk att inte vara skyddad), därför har man ofta Lariam som 1ahands preparat för längre perioder.

#51795 Svara
    Anhörig
    Medlem

“Tack för svar “”E””
    Min anhörig fick bekymmer efter 8 månader.
    Det är nog det jag undrar egentligen, om någon fått besvär efter så många månader.

Lariam är ett riktigt “”rävgift”” men det blir ju så att det väljs som förstahandsval om det är billigast.”

#51797 Svara
    flisan
    Medlem

Min anhörig fick jobbiga biverkningar vid förra missionen och fick byta till Malarone, blev mycket bättre så denna gång bad han om att få malarone direkt. Har inte hört om några biverkningar denna gång

#51799 Svara
    Anhörig
    Medlem

Hej flisan!
    Vad skönt att höra. Min anhörig mår också bra på Makaroner – än så länge.
    Tack för att du delade med dig av infon, värdefullt för mig.

#51801 Svara
    Anhörig
    Medlem

Nämen!
    Autokorrekt fick Malarone till makaroner…
    *LoL*

#51803 Svara
    Liten
    Medlem

Ha ha ha!
    Helt off topic (OT) men makaroner är bland det bästa jag vet. Helst snabbmakaroner med massa ketchup o ost i. MUMMA!
    Kram på er!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Malaria medicin
Information om dig: