- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 3 dagar sedan av .
Hem › Forum › Invidzonens forum › Malaria medicin
Hej på er!
Undrar om era respektive blivit påverkade av den medicin de äter mot Malaria?
Min man har ätit Lariam och fick symtom månader efter. Han fick svårt att sova, tappade hår och balanspåverkan.
Han har nu fått byta till den andra…
En del får svåra biverkningar! Min man har fått lite mardrömmar samma natt annars inget. Men man kan till och med få
psykoser, det är därför man måste äta dem så långt innan man åker, för att se om man tål dem. Den andra varianten (Malarone) kostar typ 10ggr mer och måste tas
Varje dag (större risk att glömma = risk att inte vara skyddad), därför har man ofta Lariam som 1ahands preparat för längre perioder.
“Tack för svar “”E””
Min anhörig fick bekymmer efter 8 månader.
Det är nog det jag undrar egentligen, om någon fått besvär efter så många månader.
Lariam är ett riktigt “”rävgift”” men det blir ju så att det väljs som förstahandsval om det är billigast.”
Min anhörig fick jobbiga biverkningar vid förra missionen och fick byta till Malarone, blev mycket bättre så denna gång bad han om att få malarone direkt. Har inte hört om några biverkningar denna gång
Hej flisan!
Vad skönt att höra. Min anhörig mår också bra på Makaroner – än så länge.
Tack för att du delade med dig av infon, värdefullt för mig.
Nämen!
Autokorrekt fick Malarone till makaroner…
*LoL*
Ha ha ha!
Helt off topic (OT) men makaroner är bland det bästa jag vet. Helst snabbmakaroner med massa ketchup o ost i. MUMMA!
Kram på er!
Invidzonen
Hantverkargatan 52, 112 31 Stockholm
Tel växel/kansli: 08-400 20 388
Anhörigtelefon: 0761-66 33 17
E-post: kontakt@invidzonen.se
Invidzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som startade 2007 vars målgrupp är anhöriga till utlandstjänstgörande personal.
Copyright © Invidzonen | Webb av Bravo Webbyrå
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.