Hem Forum Invidzonens forum Må bra tips

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    må bra tips
    Medlem

Vad har ni andra för må bra tips när det känns tung?

#56015 Svara
    fru gus
    Medlem

“Här kommer min topplista:
    + Simhallen med en lång bastu (=värme)
    + Hästpyssel (=närhet)
    + Blommor (=livar upp)
    + Promenad (=lyser upp och rensar skallen)
    + Bra bok (= skingrar tankarna en stund)
    + Återblickar på det goda i vårt liv som gör det värt att längta (fast det kan vara tår-framkallande)
    + “”Special”” kost (= vardagslyx)
    + Solen (=när den behagar synas njuter jag extra)
    Viktigt för mig är att tillåta mig en “”dipp””, men sedan åter kravla mig upp. Allra bästa sättet att komma upp är om Mannen hör av sig : ) “

#56017 Svara
    Tant S
    Medlem

“Må bra tips….
    Ja, du har fått massa bra tips redan!!
    Men jag vill gärna ge dig en tanke i tipshögen… Tänk efter vad som brukar ge dej välbefinnande!! För vi kan skriva milslånga listor över saker vi älskar att sätta händerna i, men frågan är ju ändå : Vad gör dej glad?? Vad får dej lugn?? Hoppas du hittar ett välbefinnande inom dej…. Om inte så skriv igen, vi hjälps åt tills du hittat “”ditt sätt”” !! Sänder en stor varm kram som du kan värma dej med i ditt sökande…. “

#56019 Svara
    Spita
    Medlem

Åh vilken mysig tråd! Jag kommer skriva av alla tips!!!!!!

#56023 Svara
    3E
    Medlem

Bjuda hem någon på lite fika/glas vin/middag
    Då får man lite att fixa innan, något trevligt att se fram emot och en mysig kul stund när det väl är dags.

Gå och träna -känner jag mig nyttig och får kroppen full av endorfiner som gör att jag mår bättre.

Göra något kul med barnen. Åka och hälsa på någon eller kollat på något. Eller hyra en rolig film eller gå till simhallen eller…

#56029 Svara

Jag har precis flyttat och med boendet fått ett badkar – jag älskar känslan av att frusen och ledsen få glida ner i varmt vatten och glömma tid och rum en stund. Vattnet har supereffekt på mig. Vill jag ha lite mer effekt tar jag med mig ett glas vin, det känns lite mindre eländigt då.

I övrigt håller jag med de andra – promenader, fysisk aktivitet som ger må-bra-hormoner, umgås med vänner eller ägna sig åt sin absoluta favorithobby som får tid och rum att försvinna en stund.

Sånt mår jag bra av.

#56033 Svara
    hon
    Medlem

Jag promenerar med musik i hörlurarna. Det positiva är att jag är i toppform när ha kommer hem 🙂

#56035 Svara
    M
    Medlem

* Skriver ett långt mail alt brev till min sambo.
    * Omsvärmar mig med människor som jag älskar och som får mig att må bra.
    * går en lång promenad med hunden och tänker på alla underbara stunder då min sambo varit närvarande.
    * fantiserar om stunden då han kommer hem igen och hur otroligt underbart det kommer bli.
    * Sätter på uppiggande musik och sjunger (har världens sämsta sångröst men det skiter jag fullständigt i, det hjälper).
    * Springer.
    * Massage, spabehandling, ansiktsbehandling. Bara tar hand om mig själv.
    * Städar, blir så härligt trött av det. Superbra sätt att bli av med aggressioner.

Finns massor med må bra saker 🙂
    Det allra bästa är dock att prata, prata och prata. Med någon man vet lyssnar och som inte dömer dig. Ut med skiten bara. Då känns de bättre!

#56037 Svara
    M.E
    Medlem

“när min sambo var på utlandstjänst och jag orkade tänka lite positivt passade jag på att göra mina “”singelgrejer””. typ titta igenom sex and the cityboxen ett antal gånger, gärna med ett glas vin. kolla igenom alla min tjejfilmer. äta min favvomat. testa igenom alla partyklänningar som hängt i garderoben alldeles för länge. tog extra väl hand om mig själv genom att tex måla naglar och raka benen oftare än vanligt. klä mig lite snyggare på jobbet en vanligt. åkte till new york och shoppade för dom extrapengarna som sambon tjänade (kanske inte funkar för alla men rekommenderas stark för dom som har möjlighet). helt enkelt göra sånt som kanske inte alltid prioriteras i mitt samboförhållande. jag försöke också tänka detta som en möjlighet att få ha ett fast och fantastiskt förhållande men också få massa tid för mig själv, jag kan inte tänka mig att jag nånsin kommer sakna min egentid och önska mig till att få leva ensam och ha mitt egna hushåll att ta hand om osv. detta funkade ju inte var dag, men nu i efterhand är jag tacksam för alla gången det funkade. nu, flera månader efter hans hemkomst kan jag tillomed sakna att göra det som tillhör mitt “”andra liv””. jag brukar ibland fundera över vad jag ska lyxa till med nästa gång:) det känns lite bättre och skapar inte panik inom mig om att det kanske blir utlandstjänst snart igen! “

#56021 Svara
    Anonym
    Gäst

“Jag vänder mig till mina nya nätverksvänner och “”spyr galla””. Även min fantastiska svägerska brukar få vara min “”soptunna””.

Sedan dricker jag ett glas kallt vatten, tar på barnen ytterkläderna sedan drar vi ut i pulkabacken och bara har så roligt det går!

Middagsmat får bli en hämtpizza eller ngt annat. Dammråttorna kan jag ta en annan dag, tvätthögen på bänken kastar vädjande blickar var morgon – men gör det då tänker jag 🙂

Sedan kryper vi i säng i min och makens tidigt på kvällen mina sessor och jag. Läser om prinsessorna i sagornas värd och somnar sedan gott för att vakna till väckarklockans irriterande ljud 05:00 *PiiiP*

Då tänker jag

#56025 Svara
    Anonym
    Gäst

“Jag renoverar stort som smått! Rensar en garderob, tvättar fönster, bygger hyllor eller skissar på ett nytt vardagsrum.

#56027 Svara
    Anonym
    Gäst

“Härligt inlägg Bea!

Vart i Sveriges avlånga land finns du? Här kan du få ett helt hus att fixa & trixa med

#56031 Svara
    Anonym
    Gäst

“Jag måste lägga till en viktig punkt till min topplista. Under gångna veckan med födelsedag och blomsterbud har det slagit mig vad mycket goda tankar hjälper mig att må bra. Jag tittar på mina röda rosor och tänker: “”Vilken underbar man jag har!”” Jag väljer att tänka så istället för: “”Och här sitter jag alldeles själv.”” Att välja den positiva tanken är en konst, men det går att lära sig, även för en gammal hund

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
Svar till: Må bra tips
Information om dig: