Hem Forum Invidzonens forum Lyckan!

Visar 6 svarstrådar
  • Författare

“Lyckan i när det dimpner ner ett SMS från “”vanliga nummret””. Chocken för man har ju inte exakta tider mer lite “”han landar någon gång runt den tiden””. Men. Han har landat i Sverige och tryggheten. Vi klarade det. Vi klarade det som fan! Och jag kunde ringa upp jag och skrattade och smågrät i telefonen pga all stress som rann ur mig. Det känns grymt bra. Sex månader är över. Vi har gjort den här resan tillsammans. Som ett team. Nu börjar nästa kapitel. Och jag känner mig helt utmattad, på det bra sättet, och kommer sova som ett ovaggat barn inatt. Om några dagar kommer han hem hem till oss igen. Efter all debrifing. Men han har landat och det är det viktigaste.

Störst av allt är kärleken.”

ella
      Medlem

Är så härligt att läsa ditt inlägg. Jag längtar tills den dagen jag är där du är.
      Min pojkvän började sin mission igår och ett halvår nu känns som en evighet och något som är omöjligt att klara av!

Men jag längtar tills den dagen jag är där du är!

Ha det bra och njut nu 🙂 !
      Kramar

Mia
      Medlem

“Det är så otroligt skönt! Så underbart, satt själv i möte idag när min älskling landade men har alltid telefonen med mig på ljudlöst när han är borta. Får världens adrenalinkick och lättnadskänsla vid orden: älskling, nu har jag landat”” spelar ingen roll att han inte får komma hem ännu på några dagar. känslan av att veta att han är “”hemma”” hel och lycklig går inte att beskriva! Detta är vår andra mission+antal kortare resor. första missionen var hemsk, jag mådde konstant dåligt, denna var lättare och nu är jag sjukt stolt över min man för det han uträttar. fy fan vad han är bra! Trots att jag första gången mådde så sjunt dåligt och sa: ALDRIG mer! Vill bara säga att jag verklogen förstår er som nu uträttar er första mission, vi här hemma är lika delaktiga som dom som är borta, fast på olika sätt. cred till både våra soldater och oss här hemma!”

Nemo
      Medlem

Jag plockar och suger åt mig av alla mysiga inlägg, det kommer gå bra för oss också. Visst?

ella
      Medlem

Nemo

Aboslut, ja gör detsamma!
      Längtar tills den dagen vi är där. Då resan är över.Den dagen vi säger: Vart tog tiden vägen, vi klarade det!

Kramar till dig/er!

LO
      Medlem

“Ella och Nemo=)
      Det kommer gå bra för er, snart är ni själva där TS är!

Försök att ta tillvara på tiden medan dom är borta, och låt det inte bara bli en jobbig tid dominerad av saknad och längtan. Vet att det är jobbigt, första månaden var fruktansvärd…Men sen när tiden gick och man lärde sig flytta fokus till annat och koppla bort “”han”” där bort(till viss del)…Så har det faktiskt även varit skönt att vara i från varandra, att utvecklas på olika plan och att inse hur mycket den andre betyder för en, jag har fått ett litet annat perspektiv på saker på ett bra sätt=)

Kramar till er, det kommer gå bra!”

Lumi
      Medlem

Jag önskar att jag med var där men det har knappt börjat för oss. Han åker med fs24 i slutet av året och det har varit en väldig berg- och dalbana ända sedan vi träffades av olika anlednigar. Dels för jag är inge bra på distansförhållanden så hur kommer det då gå när han åker till sandland i totalt ett halvår.
      Vi har i alla fall bokat prepkurs och det känns ju bra.

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.