Hem Forum Invidzonens forum Lycka trots allt……..

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Tant S
      Medlem

Visst är våra vägar krokiga och fulla av överraskningar!!?? Jag önskar att fler kunde skicka anhöriga på missioner och samtidigt gå omkring här hemma och längta men INTE fastna i längtan…..Visst är det tufft men varför inte försöka se ljusglimtarna??!! Den här missionen har gett mej så mycke klarhet i vad jag mår bra av!! Den har dessutom, genom detta forum, gett mej en ny vän… En ny vän som fyller mitt hjärta med värme, min mage med glädje och mina ögon med glädjetårar… Inte trodde jag detta när beskedet kom att han skulle åka!! Njut av er hemmamission !! Bakom hörnet kan vad som helst finnas till glädje!! Hoppas ni kan hitta det ni också!!

fru gus
      Medlem

Så sant! Att orka och kunna se guldkornen som ändå finns här just nu runt omkring oss gör livet lite lättare. Att våga titta runt hörnet och upptäcka glädjeämnen (kanske en ny vän 🙂 är ett steg i rätt riktning.
      Jag tror på den goda tanken och valet vi alla har (som jag nämnt i annan tråd) att välja just hur vi tänker för det påverkar oss så mycket mer än vi anar.
      Lycka till i ert sökande efter guldkorn, de finns, kanske närmare än vi tror ibland…

“Vilket härligt inlägg att läsa. Det är ibland svårt att se och känna det du beskriver när man är mitt uppe i det. Oftast så ser man lite mer “”klart”” på saken en stund efter hemkomst. Men till er som har det jobbigt där ute vill jag bara säga att det blir bättre. Kämpa på och ta vara på tiden som “”egentid””. Passa på att göra allt det där som man kanske sätter åt sidan i vanliga fall. Ni är jätte duktiga!

Lilla jag
      Medlem

Jag har också fått en fin vän genom Invidzonens forum! Blev så glad att läsa här…
      påminde mig om min fina vän som lyssnat så mycket och bekräftat att jag är bra!

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.