Hem Forum Invidzonens forum LM

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    A.
    Medlem

“Tråkigt att du mår så dåligt Linda. Delar din känsla kring att ständigt ha en “”press”” på sig att komma med något viktigt och stort var gång de ringer hem.
    Ett tips är att skriva upp lite små saker som i studen känns viktiga, saker som du normalt hade smsat om eller berättat för honom över kvällsmaten. Ingenting är för litet. En tokig gubbe på torget, en komplimang på jobbet eller något roligt som hänt era vänner?

Även om det inte är lätt så försök hitta ljus, som du själv sa känslan och tankarna ligger hos dig. “”Du är vad du tänker””

Många Kramar A”

#57499 Svara
    Lt M
    Medlem

Du tog orden ur min mun Linda!
    Jag håller med dig i det du skriver och jag känner ganska precis lika. Jag personligen använder mig av A:s tips och det är bra! Jag brukar begränsa till vad som hänt i närtid och ibland får man med allt och ibland finns inte orken på andra sidan att lyssna. Jag brukar sammanfatta i mail och kanske allt för sällan i brev om sådant jag vill få uttömt. Det är bra att skriva av sig oavsett vad det gäller.

Stora till små saker skriver jag i mail och jag har i alla fall fått iväg det från min sida. Sen om det hinns med att få svar på allt eller bara fragment så vet jag i alla fall att det har lästs av min hustru. Det är skönt att skriva av sig och inte bara vänta på samtalet. Det finns fördelar med mail mot samtal. Det går inte att tolka in en trött röst som kan uppfattas ointresserad av det man har att säga utan allt kommer i text som kan läsas vid tillfälle och kan svaras på när tid finns, utan stress och trötthet.

Nu kanske jag virrade till det men fråga gärna så förtydligar jag mig.

#57501 Svara
    miss
    Medlem

Håller fullkomligt med lt M. Mail är umderbart. Jag och min kille använde det ofta på hans förra mission. Jag fick möjlighet att skriva av mig om hur stora eller små saker som helst, hur ofta som helst underdagen. Sen kunde han svara på sånt som krävde svar men bara uppmärrksamma småsaker kort. Han fick även en inblick i min vardag vilket var skönt för honom även om jag tyckte det var väldigt triviala saker jag skrev om ibland. Sen när väl samtal kom kunde vi konstmuseer oss på att prata om hur vi sakna varan och hans vardag. Det blev lite som stödsamtal för honom. Även om det inte var ingående var det skönt för honom.

#57495 Svara
    Anonym
    Gäst

“Jag tycker detta känns så fruktansvärt! Jag är så arg och ledsen på min sambo, att han har satt mig i en sån här sits

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: LM
Information om dig: