Hem Forum Invidzonens forum Leave

Visar 7 svarstrådar
  • Författare
      Anonym
      Medlem

De två leave som min haft, kan jag märka en sak att han druckit alkohol varje dag som han var ledig. Det kunde handla upp till 2-3 glas vin. Men det hela kändes olustigt. Han brukar dricka vin till maten på helgen när han inte är på mission. Är det något ni har reagerat på? Ska man ta upp detta? Känner mig lite orolig.

Anhörig
      Medlem

Hej anonym!

Jag har erfarenhet av tre insatser! Min sambo har så klart uppskattat att kunna ta en öl eller ett glas vin!
      Jag tänker att det inte behöver vara något konstigt!
      Det som du kanske skall vara uppmärksam på är hur det blir när han kommer hem!
      Lägger det sig igen eller fortsätter han och kanske framförallt kan han kontrollera det eller går det över styr?

Skulle det bli ett problem! Prata med honom om det! Och rekommendera hjälp via FM eller lanstinget!

Lycka till! Nu kämpar vi det sista <3

Frun
      Medlem

Tycker att du ska reagera och agera innan det blir värre. Hoppas verkligen att ni båda får stöd.

Anonym
      Gäst

Jag tycker inte att det är så konstigt. Så klart man måste sakna öl/ vin när man är iväg och inte får dricka alkohol på ett antal veckor 🙂

Men om han fortsätter efter missionen och du märker att det blir värre får du nog agera 🙂
      Jag skulle inte vara orolig om jag var du.

hjälte
      Medlem

Hej,
      Vad säger han när du frågar om detta?

Doris
      Medlem

Är kanske skillnad på mission och mission…men det festas duktigt på vissa missioner 🙁 Och då menar jag DUKTIGT! Dessutom brukar sprit/vin/öl var billigt på PX.

E
      Medlem

Under nuvarande malimission har jag hört att man bara får dricka 2 öl, och att det bara finns tillgängligt någon gång i månaden.

Anhörig
      Medlem

“Hej Anonym!

Jag hade frågat hur han mår eftersom detta beteende avviker från hans “”normala”” beteende.

Att vilja dricka under leave för att man inte haft möjlighet till det under missionen – det köper inte jag eftersom anonym skriver art vanligtvis blir det enstaka glas vin till helgens middag.

Håll lite koll och har du fortfarande oroskänslan i magen så prata med hen igen.
      Sedan kan du alltid rådfråga anhörigsamordnaren vid hans förband anonymt, det hade jag gjort.

Stor kram!”

Visar 7 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.