Hem Forum Invidzonens forum Längtar

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Boanita
      Medlem

Hej
      Jag väntar på min man som kommer hem på sin första leav. Är pirrig och förväntansfull så klart. Samtidigt orolig för hur det kommer att vara. Jag har inte varit för den här missionen och det har varit många tårar både innan och under de här senaste veckorna. Tar gärna emot råd för att göra det bästa av de två veckor han är hemma

A.
      Medlem

Vad härligt. Förstår ditt pirr i magen. Det är en obeskrivligt härlig och skön känsla mot den där andra känslan av oro som oftast finns med under missionen.
      Ett tips är att inte har allt för mycket förväntningar.Låt honom landa in några dagar. Tidsomställning och tröttheten brukar vara påtaglig.
      Efter detta har min sambo alltid varit mer mottaglig för mig, när han har fått sova och landa i det hela.
      Hoppas att ni får två riktigt bra veckor

Lilla jag
      Medlem

Härligt att i snart ska ses!!
      Kommer precis i håg det där pirret.

Vi gjorde så att jag jobbade de två första dagarna av min mans ledighet så han fick tid att landa in och sova ut på morgonen. Sen var jag ledig några dagar tillsammans med honom.
      Vi gjorde inte särskilt mycket utan bara det vi kände för. Orkade vi inte laga mat så beställde vi hem, orkade vi inte gå ut så tittade vi på film en hel dag.
      Mitt tips är att inte planera så mycket utan att ta dagen som den kommer och njut av varandra.
      Om det finns andra runtomkring som också vill träffa din man (släkt,vänner) försök förklara för dem att ni måste få lite tid tillsammans. Kanske kan ni bjuda hem folk på fika lite mer spontant den dagen ni känner att ni vill och orkar.

Jag hoppas ni får härliga veckor tillsammans och glöm inte att njuta!!
      Kramar

fru gus
      Medlem

“Vad skönt med leave!
      Hoppas du får möjlighet att få se bilder av hur han har det där nere. Det tycker jag hjälpte mig bearbeta och förstå hans vardag.

Våra leave har varit olika men vi har alltid haft lätt att hitta varandra, kanske för att vi försöker prata mycket, vill veta hur den andra haft det. Våga fråga och lyssna på varandra är mitt råd.
      Värsta leaven var när förväntningarna var höga på allt som skulle tas igen, det går ju inte. Bättre då att leva “”här och nu”” och njuta av stunden och inte planera in för mycket.

Hoppas på en skön och lång leave tillsammans.
      Kram”

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.