Hem Forum Invidzonens forum kvinna utlandstjänst hur tar mannen det?

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      undrande
      Medlem

Någon som varit i en situation där frun/tjejen/kvinnan åker iväg och mannen är kvar? Isåfall hur tog han det?

Jag
      Medlem

Jag var i en relation när jag åkte på utlandstjänst. Min pojkvän tog det bra, även om han inte tyckte det var kul så förstod han att jag ville åka. Han var också i Försvarsmakten, så det hjälpte. För oss handlade det nog om kommunikation, att veta var man har varandra och hur man ska sköta kommunikation osv när den ena är iväg.

Jb
      Medlem

Jag har varit hemma, och personligen tror jag att kvinnor är duktiga på att prata igenom beslut, visa känslor etc vilket underlättar en aning. Men jag har också haft det tufft, känner igen mycket av det jag kan läsa här. Även om jag inte skrivit så många gånger på egen hand.
      Hatten av för alla er som ställer upp.

Susanna
      Medlem

“Jag har varit på två utlandstjänster och min man har varit otroligt stöttande! Det är klart att det är tufft för den som är hemma, de tragglar ju vidare i vardagen medan vi är på ett “”äventyr””.
      Tror det är otroligt viktigt för den som åker iväg att verkligen ta sig tiden att ringa, skriva brev och vara förstående mot den som är hemma. Och även vara öppen med jobbiga saker som har hänt.

Vår relation blev bara starkare efter mina insatser. Efter den första gifte vi oss och efter den andra skaffade vi barn!??”

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.