Hem Forum Invidzonens forum Konflikter

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    gajda
    Medlem

Vi har en son som är 10 år, min man var till Afghanistan och kom hem i slutet av maj. I början var allt frid och fröjd. Ju längre tiden har gått desto mer konflikter uppstår mellan sonen och min man. Min son tycker att pappa bestämmer hela tiden och har svårt att finna sig i min mans beslut. Min son vill inte längre följa med på roliga utflykter som de skall göra utan väljer att stanna hemma. Jag försöker medla men vet inte riktigt hur jag skall lösa det här.

Min son har sagt i ett argt ögonblick att det var bättre när pappa var borta. Det har/är svårt att vänja sig med varandra igen men vi vuxna kan i alla fall sätta ord på våra känslor. Min man blir så klart ledsen och irriterad. Har någon tips på hur vi kan lösa detta på bästa sätt ?

#50445 Svara
    x
    Medlem

Hej

Jag har tyvärr inga bra tips men jag känner igen det du skriver. Mina barn tyr sig väldigt mycket till mig och den äldsta som är 11 år är ofta arg och irriterad på sin pappa.
    Han sätter inte ord på att det är missionen som är anledningen till det men jag kan se ett mönster i samband med att deras pappa varit iväg.

#50449 Svara

Här finns det lite tips på hur andra anhöriga har gjort, kanske kan du få lite råd där.

https://invidzonen.se/Default.aspx?page=112

Hör av dig till mig på familjezonen om du vill så ska vi se till att du och din son och hans pappa hittar tillbaka till varandra och får ordning på alla känslor.

Mvh Anna på familjezonen
    familjezonen(at)invidzonen(punkt)se

#50451 Svara
    Lilla jag
    Medlem

Gå med i familjezonen. Din son behöver kanske träffa andra barn med en mamma eller pappa som varit ute. Det ger perspektiv för honom och kan hjälpa. Det hjälpte oss massor! Styrkekram

#50447 Svara
    Anonym
    Gäst

“Hej gajda!

Usch, det gör ont i hjärtat att läsa ditt inlägg. Hur är det då inte i ditt….

Kanske du och sonen kan ta en dag själva där han får förklara vad det är som han tycker mindre om nu när hans pappa kommit hem. Inte bara att han tycks bestämma mer utan det är kanske h u r pappa säger det. Han får komma i håg att sonen och du är hans familj inte soldater. Kanske sonen tycker det låter lite som ordergivning

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Konflikter
Information om dig: