Hem Forum Invidzonens forum Kondomer bland militärgrejorna

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      En till?
      Medlem

“Jag letade i “”hans”” låda efter en sak och där låg de..en påse med blandade kondomer.
      De låg längst bak men överst i lådan. Han blev lite tvär när jag frågade om dom. Jag har gått på p-piller under hela vår relation och vi flyttade hit för två år sedan. Han har nyligen varit på mission och eftersom de låg “”överst”” och dessutom i en sån förslutbar påse han tycker är så bra. Han hade med såna påsar till afghanistan. kom ju givetvis tanken på otrohet. Jag har bett honom att dra åt helvete och blev helt förstörd. Han har inte brytt sig och håller sig på gården”

Tess
      Medlem

Tror att det ingår i deras utrustning för att i nödfall kunna frakta vatten så det behöver inte vara otrohet………Andas några lugnande andetag och försök att prata med honom om dina tankar och oro. Hoppas det löser sig bra!

Maria
      Medlem

Först så trodde jag att Tess var helt ute och seglade men hon har faktiskt rätt 🙂
      Frågade min officer och svaret var att de har ett slags nödkit och i det så finns det faktiskt kådisar. Däremot så har han aldrig sett det så kvallisorten osv ..? Men som sagt – kådisar finns tydligen i ngt nödkit.

Johan
      Medlem

Men hallå, vilken normal funtad man tar med sig kondomer från ett nödkit? Vet av erfarenhet att det brukar vara svårt att få plats med det man vill ha hem och att prioritera kondomer när de inte behövs hemma gör man bara inte. Bara att de finns med i packningen hem kan få vilken sambo som helst att balla ur och tro både det ena och det andra. Jag hoppas att din sambo är en riktig man och är ärlig emot dig, och att det inte har hänt något under hans Affe tid.

Håller med skribenten Johan 🙂

Men läser också om vad signaturen En till? egentligen skriver och då behöver det inte alls handla om en ev. otrohetsaffär som har med utlandsmissionen att göra.

1: Letade i hans låda. Ok, vilken låda? (Sängbordet, det numer omtalade nödkitet..?)
      2: Kådisarna låg i en förslutningsbar påse som han gillar att använda
      3: De förslutningsbara påsarna gillar han så de har även varit med ner till Affe

Kan helt enkelt vara kådisar som lagts i en gillbar förlutningspåse för evigheter sedan, nu placerade i lådan högst upp när flytten begav sig för två år sedan och där blivit kvar.

Jag igen
      Medlem

“Efter jag lugnade ner mig så pratade jag med honom. Han visade att kådisarna var gamla (datum 2012) jag googla och ja kondomerhåller fem år och gjordes fem år innan datumet som är tryckt. De har åkt med itvå flytt och glömts bort. Dehar aldrig varit i affe. Han rensade dock sin låda maj-början juni och då tänkte han slänga dom men eftersom de låg i sån påse hamnade de fel. Han visade att alla var gamla och tog tom upp en sort som skulle vara självlysande. Och öppnade. Sa “”synd dessa verkar häftiga”” sen slängde han dom. Det var inte många kanske 6-10 st olika sorter.

Men detta gör mig ledsen ändå och det visar vilka problem vi har. Hade jag bara tagit detta lugnt och kollat ordentligt så hade jag inte slösat all energi. vi ska på prep kurs till hösten. Jag hoppas att vi snart får det bra igen.”

Anonym
      Gäst

“Skönt att det löste sig för dig.
      Men din reaktion är helt naturlig, inget fel i det. Klart du blir misstänksam, för det är ju inte direkt “”alla”” som spar en påse med gamla kondomer som gått ut

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.