Hem Forum Invidzonens forum Kommunikation

Visar 7 svarstrådar
  • Författare

Ännu en dag utan samtal och utan nya meddelanden i inkorgen. På listan bland det jag saknar mest ligger möjligheten att höra av sig högt. Det är så otroligt frustrerande att inte kunna ringa, eller sms:a (vi har inte fixat kontantkort för det) eller på något vis visa att man vill något.

Jag är hela tiden beroende av att han ringer, eller att han kollar sin inkorg för att jag ska kunna säga att jag vill något. Att jag har något att säga.

Det skulle göra stor skillnad att kunna ringa när JAG vill. Men jag vet att det är omöjligt i deras arbetssituation. Ändå vill jag så gärna att det ska kunna vara så.

Hur fungerar det för er med kommunikationen, har ni hittat ett sätt som fungerar?

C
      Medlem

Jag känner med dig, för jag sitter i samma båt.
      Frustrationen kan bli enorm, över att inte kunna påverka kommnunikationen eller situationen.

Men nu, går det lite enklare. För jag har insett att jag varsamt måste välja de tillfällen och människor jag lägger min energi på, om jag ska orka denna tid.

Jag har insett att jag behöver acceptera det jag inte kan förändra.
      Min kärlek befinner sig 600 mil bort och det finns inget jag kan göra åt saken. Men jag kan acceptera det.
      Det hjälpte mig…

“Vi pratade om det här med kontantkort innan han åkte, men sen blev det inte av och till en början nöjde vi oss med att maila och de samtal som går. Men nu känner jag efter en månad det där behovet av att bara kunna skriva “”ring när du kan, jag vill prata lite””, eller vad som helst.

Jag har accepterat att han åkt och att han är där, men det är just sådana här småsaker som gör att man blir så himla frustrerad…”

S
      Medlem

Jag tycker att det funkar jättebra! Dock är min kille på campen nästan hela tiden! Men han kollar sin mail säkert två ggr om dagen och ringer gör han var dag ibland två ggr! Det känns verkligen bra för då känns det inte lika jobbigt. Han tycker själv att det är skönt! Man behöver inte gå och vänta för man vet att han kommer ringa. Och i början blev det bara ca tio min som han sa att dom fick men nu är det ofta upp emot 30 min! Väldigt härligt! Säg åt era killar av att ni mår bättre av att få prata med dom ofta! 🙂 Styrkekramar!!

Min kille vet att jag mår bra av att prata med honom, så han ringer alla dagar de är på campen, men det händer ju att dom är borta flera dagar i rad.

Mentor Annas
      Medlem

Att inte kunna ta upp telefonen och ringa när man vill är lite frustrerande det tyckte även jag. Har precis fått hem in sambo från FS22. Under denna och tidigare missioner har vi valt att enbart använda oss av mail och försvarets telefoner. Detta har som sagt inneburit att jag snällt har fått vänta på att han ska ringa. Det jag dock ahr gjort när jag kännt att det har varit tufft är att skriva brev. Det har blivit som en dagboks form där jag skriver ner mina känslor och tankar. Då har jag fått ur mig lite av det jag velat berätta för honom även om han inte får höra det just då. Sen har jag skikat det i form av brev och han har uppskattat detta. Hoppas det är något som kanske kan funka för någon annan.
      Som sagt behöver man hitta sitt eget sätt att hantera det här.

Kämpa på där ute ni är så bra!

Kramar

E
      Medlem

Hej!

Vilka operatörer har ni använt för kontantkort? Jag kollade med Halebop som jag har i vanliga fall, men de hade inga avtal för kontantkort om man inte gjorde något fakturaavtal och då var man tvungen att registrera kontantkortet. Vilket ju är själva poängen – att inte behöva registrera det.

Kanske finns det t o m någon operatör som har relativt billiga kontantkort när det bara är för sms?

Anonym
      Gäst

“Känner igen din frustration 🙂

Nu är min officer hemkommen med FS22 men likväl så kikar jag in här mellan varven vilket känns rätt skönt .

Vi löste mycket via mobilen. Korta SMS när andan föll på. Kontantkorten gick åt som smör i solsken men det var det värt! Har ni inte fixat detta innan så skicka ner det till honom!

Sedan är ju mail också ovärderligt när de väl kommer.

Men jag känner så väl igen den där frustrationen att inte kunna prata när JAG VILLE och har ngt att berätta/säga. Jag kunde nästan bli förbannad över det men som så många andra gånger när du har en anhörig inom FM – det är bara att gilla läget

Visar 7 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.