Hem Forum Invidzonens forum kom ihåg anledningen…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Mli
    Medlem

…till varför det här forumet finns.
    Jag blev jätteglad när jag hittade hit när min kille åkte till Afghanistan för tre månader sen, just för att det fanns så många som kände som jag. Som förstod och som peppade. Nu känns det inte alls lika kul att gå in här.

Senaste tiden har nästan alla trådar blivit infekterade och nån eller några har skrivit saker som känns väldigt onödiga och som personen som börjat tråden med största sannolikhet klarat sig bättre utan.
    Klart att alla ska få ha sin åsikt men i grund och botten så finns ju den här sidan till för oss anhöriga som behöver stöd.
    Inte alltid nån annans åsikt. Klart att man måste få diskutera och tycka olika, och vissa trådar är ju skrivna som en frågeställning och då är det klart man ska få säga sitt.
    Men det känns som folk glömmer att alla är här av samma anledning och istället för att hjälpa och stötta, vänder sig mot varandra.

Nu sitter jag här ensam hemma igen, min kille åkte tillbaka igår efter 12 dagars leave. Jag känner mig så ensam. Inte fysiskt, jag har ju min familj och kompisar. Jag känner mig ensam om mina känslor och tankar. Det är jag ju också förstås, ingen känner ju exakt som jag. Men förut har jag upplevt förståelse och uppmuntran på Invidzonen som jag tycker lyst med sin frånvaro ett tag nu. Det är därför jag började gå in här från början, för att få ur mig min ledsamhet och rädsla över att han är iväg, för att människor kände igen sig och gav bra tips.
    Om vi inte har de som är i samma situation att vända oss till, vem har vi då?

#54443 Svara
    Jacob
    Medlem

…Jag tror forumet sätts i gungning ibland bara men jag försöker hålla mig ifrån de känslomässigt och tänker att de också har en process. Oavsett det så vill jag att du ska veta att du inte är ensam om att ha känslor, (jag vet inte vad du känner exakt men ändå så är det sällan jag inte känner igen mig i vad andra anhöriga skriver)….Jag vet att min insändare låter lite diffus (är dålig på att uttrycka mig med tangenter) men vill i alla fall skicka en kram…. En sån medmänsklig tröstande kram. Alla anhöriga gör en stor sak!

#54445 Svara
    Tant S
    Medlem

“Mli….

Sänder en stor portion styrka i form av en varm kram från Halland….
    Här är oxå “”leavetomt”” , men tillsammans kan vi fylla lite av tomrummen och dom jobbiga bitarna!!

Kram Tant S”

#54447 Svara

Hej Mii

Jag håller med dig i vad du skriver och förstår dina tankar. Forumet finns till för alla anhöriga oavsett humör och tillstånd. Vi är många här som stöttar varandra och ibland får man tänka på att individen som kanske skriver det hårda inlägget själv inte mår bra. Ta till er allt det positiva som finns här och tänk på att ni också hjälper till att sprida positiv anda. Ingen är nånsin ensam här.

Stora stykrekramar

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: kom ihåg anledningen…
Information om dig: