Hem Forum Invidzonens forum Känslorna hinner ifatt

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Missmineral
    Medlem

“I början när jag visste att min precis blivna partner skulle åka till Afghanistan knöt det sig i magen, grät en massa och mådde allmänt dåligt. Det blev bättre då jag försökte att inte tänka på det.

I helgen var jag med honom en stund på jobbet då vi jobbar inom samma grindar. Fick se all utrustning och höll på att börja gråta igen. Känslorna hinner ikapp men vill inte gråta offentligt inför någon. Inte honom.

Gjort “”misstaget”” att läsa en del bloggar. Aldrig tänkt på de där sista dagarna vi kommer ha tillsammans, även om jag såklart tagit ledigt från jobbet. Men, sista natten? sista dagen?
    Sen ut på övning samma vecka som han åker, slipper planera helgen för att vara ensam hemma. Kommer bli gråtkalas på övningen. Lite sömn och kaos i känslorna. “

#51523 Svara
    Igloosmatte
    Medlem

“Hej vännen i samma båt
    Jag gjorde oxå misstaget att läsa på en massa innan och oroa mig. Vågade inte prata med honom först och dolde allt inom mig, det mår man absolut inte bra av.
    Efter mycket om och men så kom vi iväg på prep-kurs och pratade om hans förväntningar och mina. Så mycket bättre att öppna sig. Man är inte svag för att man gråter, man förmedlar en känsla vid gråt. Det kan lika gärna vara glädjetårar eller att man är arg eller ledsen.

Han visste när vi började dejta att han skulle åka men han sa inget, inte förrän det var klart ett halvår senare. Så jag fick en chock och läste en massa skit, i forum och på bloggar och fick panik ett år i förväg. Oroade mig så för “”sista dagen”” men det är bra att liksom du har gjort planera in en sak att göra.

Jag lider med dig, jag vet hur jävla jobbigt det var för mig, men allting kommer att ordna sig, bitarna faller på plats. Jag har överlevt och det är 45 dagar kvar på hela skiten nu. Man överlever fast att man inte tror det. Utnyttja tiden som blir för dig själv, var ego i ett halvår och gör saker du gillar. Det är mitt bästa tips.

Å skaffa en sån här söt mentor, för när skiten träffar fläkten är det gött att skicka ett mejl.

Everything will be okey in the end, if its not okey, its not the end. – Har jag skrivet på ytterdörren.

Styrkekram”

#51525 Svara
    fanny
    Medlem

Hejsan!
    jadu känslor kan man aldrig dölja,och det är viktigt att vissa att man bryr sig .Jag är svärmor till en underbar tjej som snart ska ge sig iväg från min son och mej ,och det gör så ont.Har ont i hjärtat för att min son blir kvar hemma,med allt vad det innebär ,japp de jobbar inom samma så de har säkert pratat massa ,men jag som svärmor har en massa tankar .Men vi ska fixa detta tillsammans .Stor bamse kram till dej.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: Känslorna hinner ifatt
Information om dig: