Hem Forum Invidzonens forum Känslor?

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      la
      Medlem

Är det normalt att känna efter sex veckor som om man inte har några känslor kvar??? Han kommer hem om en vecka och nu känner jag mig helt förvirrad, jag har längtat så mycket och känt att jag varit så kär och nu känns det ingenting längre… Så då en massa ångest för det… Nån mer som känner så? Är det normalt?

Mentor Annas
      Medlem

När min sambo var iväg första gången upplevde jag en stor saknad, men när han sedan kom hem blev jag nästan lite arg på honom. Jag nästan önskade att han skulle åka tillbaka.
      Jag tror att dina känslor och mina känslor beror på att du har försökt hitta din vardag utan honom för att orka med. När han nu kommer hem så krockar det hela i huvudet och man känner sig förvirrad och känslorna är inte riktigt som de ska.
      Jag tror att allt kommer ordna sig. När du möter honom för första gången så känns det som alla de där känslorna är som bortblåsta.

ag tror vi alla är lite förvirrade inför hela den här situationen vilket gör att våra känslor spelar oss ett spratt…
      Ta hand om dig! Vi finns här för dig!

S
      Medlem

Denna (tredje) missionen kände jag nästan ingenting för min man alls, och det kändes verkligen konstigt nu när han kom hem. Som om jag inte är kär längre, fast logiskt sett vet jag att jag är det. Men det kan nog vara en försvarsmekanism för att det är så jobbigt att gå och längta hela tiden.

Det gick över för mig både första och andra missionen och jag hoppas att känslorna snart kommer tillbaka igen. Jag har hört att det tar ungefär lika lång tid som missionen är, att återhämta sig i relationen, och det stämmer nog för vår del. Det är nogmalt, LA, jag lovar! Hoppas det går bra.

la
      Medlem

Ja, det är säkert nån form av försvar för att man ska gå vidare och klara sig själv… Det hade ju inte funkat att längta och sakna honom så mkt hela tiden som man gjorde i början för då hade man ju gått under antagligen… Jag hoppas verkligen att jag är så där kär i honom som jag var när han åkte nu när han snart kommer hem…

Ja, det här är minst sagt en prövning!
      Tack för erat stöd! Kram

Mentor Annas
      Medlem

Precis. Som S skriver… Vi går in i ett försvar för att orka.
      Hur ska man annars stå ut i ett halvår… Men det hela innebär självklart att man blir förvirrad och undrar!

Hoppas att allt löser sig till det bästa!
      Vi finns här för dig och alla andra som behöver.

Stor kram

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.