Hem Forum Invidzonens forum Känns som han redan rest

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    johanna
    Medlem

Ja, den sista veckan blev inte som jag tänkt. Det känns som han redan rest, mentalt, jag vet ju sedan tidigare missioner att det är mycket att tänka på innan man/han ska iväg. Men jag blir sårad när han inte pratar med mig.

#56323 Svara
    Agda
    Medlem

“Hmm… Var på en föreläsning (som försvaret hade) som hette Kreol = “”De kreativa olikheterna””. Där visade man på skillnaderna mellan manligt och kvinnligt agerande mm
    Kan det vara en sådan skillnad? Du kan och vill prata om det, men inte han.
    Inte för det ger någon tröst, men kanske en förklaring…

När det blir så hemma (och det blir det oavsett mission eller vardag) brukar jag till slut börja “”skvala ur mig”” hur jag känner och upplever situationen utan att lägga någon skuld. Att jag blir ledsen av att vi inte vill/kan pratar. Oftast löser det sig då.

Kan hända det passar dig också.

Lycka till och en varm kram

#56325 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Jag känner igen det!
    Det känns som de isolerar sig och samtalen blir allt mer flyktiga innan de åker… Svårt att nå fram..
    Vi kommer fixa det här! Hör av dig om du vill ha kontakt!

Styrke kram

#56327 Svara
    Apel
    Medlem

“Känner också igen mig fast på ett annat sätt. Min sambo arbetar på ett förband långt från där vi bor och veckopendlar, måndag-torsdag eller fredag varje vecka. Han är inte borta längre perioder, men jag känner att han stänger av på nått sätt ändå. Precis som om det blir lättare att vara borta hela veckorna om han alltid håller distansen. För mig är det jättejobbigt att inte “”nå”” honom. Jag känner mig också sårad av hans avvisande sätt. På tre år har det inte blivit bättre, mer än att jag lärt mig leva med det lite bättre.”

#56329 Svara
    taw
    Medlem

Jag känner också igen mig. Det är det där de pratar om på alla anhörigdagar och liknande som FM har för sig. De stänger av, de har redan åkt. Jag har lärt mig att slänga ur mig allt och kräva respons på det. Det fungerar ibland, ibland blir jag bara arg. I mitt fall gäller det inte bara nu veckorna innan missionen utan min sambo stänger av hela tiden. Han är alltid på jobbet mentalt, men vi kämpar på…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Känns som han redan rest
Information om dig: