Hem Forum Invidzonens forum Känns fel

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      V
      Medlem

Det känns så fel att säga så här men på ett sätt är det så mycket lättare när han väl är iväg. Dels vet man att det bara går mot sitt slut och dels har han så mycket lättre för att öppna sig via telefon och sms. Men samtidigt är det lite förbjudet att tycka så. Inte det att det inte fungerar när han är hemma men å nåt sätt flyter det på lättare när han är iväg. Känner mig ibland skylldig för att jag känner så här. Men ibland är det skönt att han öppnar sig till 100% det e bara så synd att han måste vara iväg och sakna mig för att göra det.

• #58647 Svara
      C
      Medlem

Jag kan förstå vad du menar. Min har inte åkt iväg än men nu vill jag bara att han åker. han vankar av och an hemma och samma sak gör jag. Vi passar på varandra och ingen av oss vill säga något för att av misstag göra den andre upprörd. Sedan vill jag kunna räkna ner tills han kommer hem och inte tills han åker. Men jag förstår vad du menar med det här att man inte får känna på vissa sätt. Jag kämmpar med samma tankar. Har planerat att vi ska gå en PREP kurs när han kommer hem. Men men vi får se hur det blir, nu vill jag som sagt bara att han kommer iväg så vi slipper gå och vakta på varandra.

• #58649 Svara
      Katten
      Medlem

“Hade jag vetat vad jag vet idag efter en mission, hade vi gått en PREP-kurs innan. Nu är det som det är och jag tänker sätta upp oss för en kurs så fort det går. Vi som par behöver det. Jag känner mig “”utanför”” hans liv och jag tror även att han känner sig “”utanför”” i vårt hem. “

• #58645 Svara
      Anonym
      Gäst

Det är mycket man känner skuld över vad man tänker…. Men det är nog inte så konstigt, man har tid att fundera och tänka under tiden som de är borta. Många känslor och tanka hinner flyga förbi under 7 månader.

• #58651 Svara
      Anonym
      Gäst

Vi har nyligen gått en prep-kurs just pga den anledningen. Han hade sitt och jag mitt och inom ett halvår står vi in för en ny mission med högre risk än sist. Det är svårt, mycket svårt. Därför är det så skönt att ni alla finns, att det finns andra som går igenom liknande saker och som inte säger att det är fel att känna på ett eller annat sätt.

Visar 4 svarstrådar
Svar till: Svar #58645 i Känns fel
Information om dig:

Avbryt