Hem Forum Invidzonens forum Känner mig egoistisk

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Kladdkaka
      Medlem

Vill ha tillbaka min sambo. Han åkte iväg idag för att leta pirater. Men här sitter jag ensam i lägenheten och jag hatar det ! Kan inte sova, kan knappt tänka. Vill bara ha tillbaka min man ! Vet att han gör sitt jobb och att han hjälper en massa folk men det sk*ter jag i rent ut sagt ! … Hur klarar man av att vara borta från någon flera månader? Jag kan liksom inte se det..

Kladdkaka
      Medlem

“förstod inte vart det med barn kom in dock :S
      har inge barn och vill inte ha just nu heller.

Hans argument är “” det är bra lön iaf “” …det hatar jag också. Och nej tror inte en man kan förstå en kvinna faktiskt. Men är glad att jag letade upp den här sidan. Min kille satt sin bror som närmaste anhörig och som jag förstått det får jag inte gå på anhörighetsträffar då =/

Min kille och jag är båda införstådda att 6 månader är en lång tid. Vi har sagt att vi förstår om vi ( någon av oss ) ändras eller hittar någon annan. Att vi ska hålla kontakt i den mån som nu går när han är borta men att vi får helt enkelt “” se när han kommer hem om vi har några känslor kvar “” . Jag vet inte riktigt hur jag känner för det. Vill bara ha min kille här så jag kan hålla om honom. Som det känns nu så ser jag inget ljus i denna tunnel… Har gråtit så mycket ikväll att tårarna har tagit slut, allt som är kvar är den äckliga känslan av ensamhet och oro.”

igloo
      Medlem

“Förlåt.. Jag är i åldern där “”alla”” skaffar barn.
      En kvinna som vill ha barn ser gravidmagar och barnvagnar överallt,
      En man som vill ha barn.. Verkar inte bli lika “”besatt.””

Då vet jag inte hur jag ska jämföra det. Det var mest en förklaring om vad vi har för mål i livet.
      Att barn kom upp var för att det är stor duskussionsämne i min åldersgrupp.

därför skrev jag (mina tankar) Det är så JAG försöker se det, bara för att FÖRSÖKA förstå.

Du får gå på anhörigträff..
      Men jag förstår inte varför han satte sin bror som närmst…

Kladdkaka
      Medlem

Han satt sin bror närmast då hans bror har kontakt med hans vänner och familj, vilket jag inte har. Samt att man inte vet vad som händer under dessa 6 månader. Jag ska iväg till min hemstad och ja, somsagt man vet inte vad som händer. Men hade ändå velat gått på en såndär träff. Jag läste din första kommentar igen och nu förstod jag hela grejjen med barn-jämnförelsen.

Mary
      Medlem

Kladdkakan!
      Du kan viss gå på de arrangerade anhörigträffarna av FM då du också är anhörig.
      Du kommer inte få en inbjudan/info brev hem i brevlådan då du inte är angiven som närmast anhörig – du kan då finna info om träffarna antingen på InvidZonens hemsida eller FM´s Hemsida.

Klart som korvspad att du kan gå!

Jimbo
      Medlem

Hej Kladdkaka.
      Jag förstår hur du känner, min flickvän är nere där nu också. Saknaden är enorm, men på något sätt så accepterar jag att hon kommer att vara borta ett tag så jag försöker fylla mina dagar och göra bra saker för mig själv. Det gäller på något sätt att acceptera verkligheten som den är och anpassa sig.

Jag vet att hon kommer hem tillbaka till mig om några månader och då kan vi fortsätta där vi slutade. Men visst känns det. Jag tycker också att det är lite ensamt och tomt på kvällar/nätter när jag ska sova. Men jag ser fram emot deras leave, gud vad roligt det ska bli när de kommer hem.

Kämpa på.

Anonym
      Gäst

“Jag har sett dom tjejerna som har köpt BÖCKER bara för att FÖRSÖKA förstå sig på just DETTA.

Ingen förstår sig på dom. Och vi alla är bittra och bara hatar tanken att de åkt.
      Jag försöker se det såhär: (bara mina tankar)

Det är väldigt sällan att en man förstår HUUUR mycket en kvinna kan längta efter barn..
      De ger upp kvinnan de blev förälskade i och får en hormonrubbad brud som växer på bredden och antingen är helt GALEN i sex, eller blir helt anti det.
      För att sen efter graviditet bli sån hysterisk mamma som inte kan prata om något annat än det lilla knytet.

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.