Hem Forum Invidzonens forum Känner inte igen mig själv riktigt.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Räv
    Medlem

“Jag bryter ihop smått, alla mindre problem man stod ut med förut blir gigantiska och jag har tyvär inte den turen att jag har någon nära vän att prata med. De bekanta man har pratar bara om sina “”bästa kompisar”” så jag känner mig som ett tidsfördriv för dem, därför har jag slutat umgås med dem. Som sagt, de mindre problemen har blivit större sen min soldat, pojkvän och “”bästa vän”” åkte ner.
    Är det bara jag som har det så här eller sitter någon på samma problem?”

#55875 Svara
    Tess
    Medlem

Vi andra hemmahjältar finns alltid här för dig om du vill prata, du är aldrig själv <3
    Invidzonens mentorer är fantastisk hjälp så kontakta dom om du vill ha stöd eller kontakt med någon av oss anhöriga. Jag lämnar mina kontaktuppgifter så finns dom hos Invidzonen om du vill ha kontakt.
    Kram

#55877 Svara

Hej Räv!

Jag känner med dig! Du är alltid välkommen att kontakta oss på Invidzonen om du behöver någon att prata med.

Styrkekramar

Mentor Annica

#55879 Svara
    Räv
    Medlem

Den mentor jag hade kontakt med gick bra i början, men det verkar som hon inte har tid för mig så jag vill nog bara höra hur andra har det och hur de hanterar det.

Kram

#55881 Svara

“Hej “”Räv””!
    Jag ville bara inflika lite försiktigt att du får maila mig på info-adressen när du vill. (Det är bara jag som läser denna.) Man får när som helst be om en ny mentor utan att detta anses som konstigt på något sätt! Man kan även ha flera mentorer om man känner ett behov av flera infallsvinklar och annat!

Det hela handlar om personkemi, och vi vill att det ska finnas möjlighet att hitta “”rätt”” mentor, på de sätt som är möjliga.

Eftersom vi arbetar under tystnadsplikt är detta inte något vi meddelar vidare.

En stor kram från Cesilia
    Invidzonen”

#55883 Svara
    Emma R
    Medlem

Nu har min soldat varit hemma ett bra tag men jag minns fortfarande hur jobbigt allting var så NEJ, du är inte ensam om att känna och reagera som du gör.

Självklart hade jag förstått att det skulle vara jobbigt men det blir ändå som ett slag i ansiktet när han åkte.
    Som du säger, alla små skit problem växte sig till stora monster som slet och drog. Tårarna rann stup i kvarten, ibland utan någon varning eller egentligen logisk anledning.. eller ja.. nu glömde jag, min stora kärlek var nere i ett krigshärjat land. Det var ju den där lilla detaljen.

Mina vänner har så här i efterhand berättat för mig att de tyckte det var riktigt jobbigt för de visste inte vad de skulle säga eller göra och kände sig då lite obekväma ibland vilket jag kände av. Ta de inte för hårt, det är nog bara vi andra som har en soldat som partner som förstår.

Du får hemskt gärna höra av dig till mig om du vill. Visst, min sambo är inte iväg nu men ännu sitter vissa saker kvar i hjärtat.

Kram

#55885 Svara
    Räv
    Medlem

Det är skönt att höra och jag förstår att det är fler som känner som jag, men jag har ärligt talat inga nära vänner att prata med det om. Ingen bästa vän eller någon som vill lyssna, därför har jag aldrig gråtit inför nån vän i och med det här. Bara för mig själv.

Det är precis så som du säger Emma R, att jag inte riktigt kan inse ibland att det är därför jag gråter och är ledsen, är orolig och otroligt lättirriterad för allt, i princip.
    Pga av att kärleken, den där otroligt viktiga personen, är nere i land där det inte är tryggt, där det är krig.

Jag vet inte hur man hör av sig till andra här, hur man lämnar och får andras mail:-/

Kram

#55887 Svara

“Hej Räv!

Vill ni som “”pratat”” i denna tråd ha kontakt med varandra går det bra att maila Invidzonen så förmedlar vi kontakten.

Mail till Invidzonen skickar du via länken “”Om oss”” /””Kontakt”” här på sidan.

Vill du får du väldigt gärna höra av dig till oss i mentorsgruppen igen, vi finns här för dig och alla andra anhöriga.

Mentorerna kommer du i kontakt med via länken “”Om oss””/vi finns lokalt.

Vi finns här för dig och alla andra anhöriga!!
    Kramar o kämpa på!!”

#55889 Svara
    Emma R
    Medlem

Jag har nu skickat min mail till Invidzonen så om du vill prata vidare med mig utanför forumet så är det bara maila dom så skickar dom min mail till dig.

Din bästa vän kanske är nere i ett krigshärjat land men det är möjligt att jag kanske iaf blir en vän.

Kramar

#55891 Svara
    miss
    Medlem

Jag vet hur det är. Min bästa vän i pojkvän är nu också iväg o ännu jobbigare än väntat blev det då min telefon paja o jag inte kunnat ha någon kontakt alls på hela veckan.

#55893 Svara
    3E
    Medlem

Känner som du trots att jag har många nära vänner att prata med så förstår de inte ändå hur det är.
    När jag berättar så är det ofta så att de blir arga på honom typ: Hur kan han göra såhär mot dig/er?! Du får tala om för honom att han måste komma hem…

Så trots att jag har vänner så är det ingen som riktigt förstår. Tror inte att man gör det utan att man har varit i situationen själv. Så jag känner mig ofta ensam trots att det finns fullt med folk runt omkring.

Små problem blir lätt väldigt stora men jag tycker att det har blivit mer ok ju längre missionen har gått.

Att skriva loggbok har hjälpt mig och att skriva mail till maken när jag har haft behov av att ventilera saker med honom. Det kan man ju göra när det passar en själv så man inte behöver sitta och vänta på att de ska ringa.

Styrkekramar till dig!

#55895 Svara
    Emma R
    Medlem

Vill även tillägga att det är okej att bryta ihop totalt ibland. Att bara skita i allt, gå hemma och tycka fruktansvärt synd om sig själv.

Jag hade mina dagar då jag vände mig om och sov till mitt på eftermiddagen. Dagar då jag föll ihop precis innanför dörren med tårarna forsandes. Dagarna då jag hade lust att riva ner hela lägenheten i ren frustration.

Men glöm inte att det även är okej att ha bra dagar. Dagar då man skrattar, dagar då man ler, då man har kul och för en stund glömmer bort hela situationen. Det är oxå okej.

#55897 Svara
    Räv
    Medlem

Jag är ledsen, men jag förstår inte hur det funkar med mailbytandet. Jag förstår att jag ska gå in på om oss/kontakt, men mer än så förstår jag inte. Hur kan man veta vad man ska skriva? Känner mig lite för korkad för sånt där:/

#55899 Svara

Hej Räv!

Under Om oss/kontakt kan du skriva ett meddelande till Invidzonen där du skriver att du vill komma i kontakt med tex Emma R i denna tråd.
    Lämna din mailadress o tala om i fall vi får lämna den vidare till henne.
    Mailen som är kopplad till formuläret under kontakt går till vårt kansli och någon kommer höra av sig till dig så snart som möjligt.

Vill du skriva till någon i mentorsgruppen kan du välja Om oss /vi finns lokalt. Där kan man välja att maila oss centralt eller till någon särskild region.

Hoppas det blev lite tydligare nu!
    Kram

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
Svar till: Känner inte igen mig själv riktigt.
Information om dig: