Hem Forum Invidzonens forum Julen 2011

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Maria B
      Medlem

“Då var det min tur att fira jul utan den jag älskar då maken var i Afghanistan. Han hade gömt julklappar här hemma som togs med till julfirandet hos min svägerska.
      Det var konstigt att sitta vid matbordet “”själv”” , inte en varm famn att smyga in i och bara njuta av julens värme.

När klapparna precis delats ut av tomten så kommer det där efterlängtade samtalet. Som vanligt fick barnen första tjing och deras glädje – den var obeskrivlig! När turen var kommen till mig och jag hörde makens röst så var det svårt att hålla tårarna borta… Jag längtade så det gjorde ont i både själ och hjärta och så kom tårarna där jag smugit undan för att kunna prata.

Efter vi lagt på så var saknaden enorm och jag grät ännu mer och förbannade den sk vattenfasta maskaran som absolut inte höll vad reklamen lovade.
      Efter en liten stund kom min älskade svägerska och så satt vi bara där och hon höll om mig. Ut välde all saknad och känslan av ensamhet. Den kramen tänker jag på idag, julaftonen 2012.

Och jag tänker på alla Ni tappra hemma superhjältar som finns spridda över världen likväl som Er älskade soldat som befinner sig någon annanstans.
      Ni finns i mina tankar lite extra idag och jag skickar all styrka jag kan uppbringa!

Många, många varma stärkande julkramar!

God jul önskar vi dig och alla andra ute i världen. Vi finns hör för er under julhelgen.

Anna, Invidzonen

mamman
      Medlem

Tack för din omtanke!

Så skönt att se och veta att man inte är ensam om alla känslor.

Kram

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.