Hem Forum Invidzonens forum Jobbigt samtal

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      T
      Medlem

Jag försöker tänka att det bara är ett tecken på tillit och kärlek att en person vågar uttrycka att man är svag och tycker saker är jobbiga. Jag tror inte att det är så många på campen som vågar erkänna att man är trött och utarbetad, utan där ska man vara stark och uthållig dygnet runt. Du gör ett fantastiskt jobb på hemmaplan som dessutom peppar och är positiv, även om det kanske inte känns som att man orkar vara så där duktig hela tiden. Försök göra dig själv glad i din vardag, då är det lättare att peppa och dessutom lättare för din soldat eftersom han vet att DU har det bra. Kram!

KL
      Medlem

Det första samtalet var jobbigt för mig också, min soldat lät helt förstörd och han grät nästan. Men nu har hn varit nere i lite mer än en vecka och han har ringt ett par gånger och han låter bättre och bättre. Han säger att han saknar mig extremt mycket och att det är jobbigt men samtidigt låter det som att han har det ganska så bra och innerst inne tror jag han tycker att det här är ganska spännande. Att han är utepå sitt livs äventyr.Han berättar ingenting för mig om vad han gör och så vidare, vilket de inte får såklart, men man hör på rösten. Vi har börjat prata mer och mer om min vardag, det är det han villhöra och det som får honom att må bra därnere. Det är mycket nytt för våra soldater men när de väl kommer in i det ordentligt och vi här hemma kommer in i det ordentligt kommer tiden bara flyga förbi och snart är vi tillsammans igen.

Anonym
      Gäst

D ringde precis. Det är inte utan att man vill hoppa och skutta ev ren glädje över att få höra hans röst.

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.