Hem Forum Invidzonens forum jag vill oxå…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    P
    Medlem

“man läser alla trådar och inlägg på facebookgruppen om folk som räknar ner tills deras anhöriga kommer hem, alla verkar så lyckliga…. jag vill oxå vara lycklig över hemkomst…

men när man vet att hemkomst bara är för någon månad innan det igen bär iväg på nya uppdrag/missioner känns det helt hopplöst och utan slut. detta var ju den “”sista missionen”” som det så fint hette när han lämnade sverige i dec, helt underbart kändes det! men nej, nu gäller det istället förlängt kontrakt och hemliga tjänster som kommer slita otroligt mycket på oss om ens möjligheten till ett friskt & sunt förhållande. varför ska ens livs kärlek göra just detta val?
    ska såklart bli skönt att få hem honom för en stund men framtiden är otroligt oviss och har bara ångest över denna missons slut då hans kommande arbetsuppgifter kommer vara ännu svårare att hantera än denna misson som tidsvis känts som ett helvette.

mitt mål med att detta till sommaren skulle vara slut rycktes ifrån mig och allt känns otroligt tungt just nu…”

#54223 Svara
    T
    Medlem

För våran del tar det heller aldrig slut……resorna avlöser varandra även om dom är betydligt glesare nu än för 5 år sedan. Mitt sätt att klara av dom är att planera in något att se fram emot varje dag. Stort eller litet spelar ingen roll bara det är något. Idag är det Hockey VM på tv, Sverige – Ryssland tillsammans med barnen i soffan 🙂 Imorgon besök hos en fd kollega och på söndag en långtur med hästen. Hoppas du finner ett sätt som kan ge dig små guldstunder……:-D
    <3

#54225 Svara
    Anonym
    Gäst

“Men P!
    Lever ni i ett förhållande så är väl detta ett gemensamt beslut ni kommit fram till?
    Om det nu var sista missionen (läser som om han varit i väg flera gånger) så är det väl din tur nu att få sats på det du vill. Skola? Jobb? What ever!
    Ett givande och tagande som det så fint heter!

Gäller det en tjänst vid specilaförbandet så kommer han vara borta kortare tider än vid en “”vanlig”” mission. Däremot så blir det oftare tillfällen Dock så ska det finnas väldigt fint tänk gällande familjen där som inte finns på resten av regementet.

Det är i alla fall vad jag hört av väninnan

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Svar till: jag vill oxå…
Information om dig: