Hem Forum Invidzonens forum Jag orkar inte mer

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      ST
      Medlem

“Jag orkar inte mer, vill att han ska komma hem och stanna hemma, men nej.. Istället kommer han att åka ifrån mig 2 gånger till. Hur ska jag orka säga “”hejdå”” till honom igen och igen… Ibland tänker jag att det är bättre att han stannar där, och när han väl är hemma ja då är han hemma. Samtidigt är saknaden olidlig och jag längtar så mycket efter honom, att få krama honom, pussa han, känna hans doft, sova tätt intill varandra..

När är det okej att bara ge upp, är det ens okej? ! För jag håller inte ihop längre.. Jag vill bara ha min älskade hos mig så vi kan börja leva vårt liv tillsammans..”

Mia
      Medlem

Hej ST….Ska börja med att säga!!! Det är okey att ge upp!! Men vill du det???Har själv varit i denna sists så många gånger och i många år…Varit på vipen och dra i väg(har hus och barn,gift i många år)Har tyckt ofta han sticker i väg från vardagen och jag står där med en arg son,och jag är är ledesen och arg och en vardag som måste funka(grannen som flytta i för en del år seda har hela tiden tror jag var ensamstående) Jag förstår din känsla och att man blir lämmnad ensam fast den vet att man älskar de….Kan man tvinga de till att stanna hemma för ens skull??? Nej det tror jag inte men man kan försöka övertala de och berätta vad du känner om saknad och att det är svårt när de har åkt iväg och försöka lösa problemet tillsammans…. kanske din vardag blir lättare under tiden…hoppas du/ni kan lösa det….kram

L
      Medlem

“Jag vet inte om det hjälper, men jag har tänkt precis som du. Jag orkar inte mer, jag går sönder om jag måste säga hejdå igen..

Det som hjälper mig är att fokusera på att han kommer hem, “”hejet””, istället för “”hejdå””. När det inte hjälper så försöker jag sysselsätta mig, med allt möjligt, vad som helst. Och de värsta dagarna pratar jag med honom och säger exakt hur jobbigt det är. Då försöker vi prata om framtiden, om det som är bortom detta elände.. vi kan prata om vad som helst, om hus och barn och resor. Det spelar ingen roll, bara vi pratar om något positivt, som finns efter detta. Då blir inte denna period så stor, utan förhoppningsvis en liten del av vårt liv tillsammans.

All styrka till dig! “

Hej!
      Glöm inte bort att vi finns här att prata med! Alla Invidzonens mentorer har själva genomgått en insats på hemmaplan. Vårt engagemang finns för er som medmänniskor!

Om ni känner att ni behöver finns den professionella hjälpen att få kostnadsfritt bla via Svenska Soldathemsförbundet. Kontakta dem så hjälper de till att förmedla kontakten. Det finns möjlighet att få samtalsstöd på telefon, eller i fysiskt möte med en terapeut eller psykolog. Ni kan också be Invidzonens mentorer förmedla hjälpen på det sätt som passar.

Alla mentorer och personal på Soldathemsförbundet arbetar under tystnadsplikt.

Våra mentorer når ni här:
      https://invidzonen.se/Default.aspx?page=58 . Vill du ringa oss? 08-400 20 388.

SSHF´s stödtelefon: 070-570 99 91, eller besök http://www.soldathem.org.

Kram från oss

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.