Hem Forum Invidzonens forum Jag önskar av hela mitt hjärta!

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Mary
      Medlem

“Maken har nu varit borta ett tag. Det har faktiskt gått över förväntan här hemma och det gör mig så glad.
      Självklart är det jobbigast att den man älskar är borta – men för var dag som går så är det en dag närmare hans hemkomst.

Han tar sig tid att prata med våra barn när han kan ringa, han svarar lika “”glatt”” på lillans ständiga upprepningar för 30:e gången då hon berättar att storasyster puttade henne. Barnen har första “”tjing”” när pappa ringer och det är guld värt. För mig som vuxen är det ju lättare att hantera att han helt plötsligt måste avsluta samtalet trots att jag vill förtälja hundra saker till som hänt här hemma.

Visst blir jag ledsen mellan varven. Precis när som kan jag bli alldeles över rumplad av min längtan. När hela jag i både kropp och själ bara skriker efter maken… Då är det jobbigt… Särskilt när tårarna sprutar och snoret rinner och de mjuka näsdukarna är puts väck eller ligger i handväskan i baksätet i bilen 🙂

Men tack vare mina fantastiska vänner, grannar, nätverk, våra egna förberedelser inför missionen som vi vetat om i över ett år så går det faktiskt. Missförstå mig inte nu, jag tycker inte det är det minsta kul och självklart så önskar jag av hela mitt hjärta att han var hemma här hos oss. Men det funkar och det funkar riktigt bra.

Jag blir så ledsen när jag läser andras inlägg om hur jobbigt de har det och då kan jag nästan känna en känsla av skam. Jag önskar av hela mitt hjärta att ni finner en lösning och att ni får den hjälp som ni önskar.

En stor kram till Er alla!

Matte
      Medlem

Hej Mary!
      Jag är förälder, men upplever det precis som du, det går över förväntan, jag känner mig stolt, för att jag kan stötta sonen(han tycker nog inte att han behöver stöttning) i det han gör. Men, ok, han slipper känna att han gör oss oroliga och ledsna. Dock har han en äldre bror som inte riktigt är med på detta, honom oroar sig lillebror för. Innan trodde jag, att jag skulle ligga vaken VARJE kväll och fundera på vad gör han NU.
      Upplever också att många här oroar sig, och skulle vilja dela med mig av den känslan av hopp och tro, att detta går bra. Att vi får hem dem alla, med en erfarenhet som vi inte kan helt förstå, men som gynnar dem själva som människor.
      Kramar och tankar till er som kämpar.

taw
      Medlem

Hej!

Jag har inga barn men känner även jag att det här änsålänge går väldigt mycket bättre än förväntat. Jag hade ställt in mig på hemska sömnlösa nätter och tårar som aldrig ville sluta rinna. Det var det jag upplevde förra gången han var borta. Men vi verkar ha förberett oss bättre nu, jag mår iallafall bättre och det gör han också. Det känns väldigt skönt samtidigt som jag nästan känner en skam över att inte må dåligt precis som du skriver. Samtidigt så måste ju någon få må bra och kunna förmedla den känslan också, det finns något positivt att hämta också mitt i allt det jobbiga.

Kramar till Alla!

Mary
      Medlem

Hej Matte & taw!

Skönt med lite feedback, är glad att det funkar för Er 🙂

Stor varm kram till oss alla här på hemmaplan!

CTJ
      Medlem

Hej!

Jag känner ockspå likadant att allt flyter på bra och visst finns saknade där men den är inte alls så jobbig som jag trode den skulle vara!!
      Håller med Mary om att man nästan skäms över att man har och mår så bra!

Är nu själv med en dotter på 3,5 år, hund och hus vilket jag trode skulle bli tuft men som sagt känns jättebra!

Kramar till er alla!

Mary
      Medlem

Nu blev jag överumplad av längtan.
      Tårarna har flödat, kinderna känns alldeles krakelerade.
      Men så har jag dukat till frukost, tänt ljus, sett hur vackert det är ute med snön som i sakta mak faller ner mot marken och då, då kom det.
      Ett SMS fån maken at han längtar efter oss och hoppas vi har det bra.

Tänk vilken härlig start på dagen 🙂

*kram*

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.