Hem Forum Invidzonens forum Inte ännu utomlands

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    M
    Medlem

jag sitter i samma situation som helgsambo och han kommer inte åka för än i vinter. Vi har haft en mission förut så vi har ju lite erfarenhet men då bodde vi inte tillsammans och jag kan ju märka en stor skillnad för mig efter att vi flyttat ihop. Föra gången var jag van vid att inte alltid ha honom i samma stad och i närheten men nu när man är inställd på att man delar allt känns det svårare. Samtidigt som jag aldrig behövde vara själv när jag bodde hemma. Det viktiga för mig under förra missionen var att sysselsätta mig, att alltid umgås med folk och göra saker som jag ville. För oss fungerade mail kontakten väldigt bra. Med den kunde jag få kontakta honom när jag ville, jag kunde skriva om allt och inget och behövde inte bry mig om att han kanske bara hade ett par minuter till att prata. Sen kunde han inte alltid svara men det var skönt för mig att få prata med honom om allt. Sen när han väl fick möjlighet att ringa kunde vi koncentrera oss på det viktiga och njuta av samtalet samtidigt som vi båda var fullt uppdaterade med varandras liv.

#58415 Svara
    C
    Medlem

Min har inte åkt iväg än, gör det om ett par veckor. Detta är första missionen för oss både som par och som individer så det har varit en omställning. Jag har hanterat min oro för att något ska hända honom på ett ganska kallt och rationellt sett. Jag har tänkt på att det är större prosentuell chans att det händer mig något som pendlar med bil till och från Stockholm i rusningstrafik än att det händer honom något där nere. Självklart är jag medveten om riskerna också. Vi får se när detta är över om det var en bra strategi eller inte 🙂 Jag är mer orolig över den personlighets förändring som kan uppstå med tanke på allt de kan bli tvungna att se. Att vara sjävl i veckorna har gått upp och ner. Ibland har allt bara flytit på och varit riktigt bra andra gånger har det varit jätte jobbigt. Det som är svårast för mig är att laga mat till bara mig själv. Vilket i situationen är riktigt löjligt men för mig har det varit svårt. Så jag har sett till att alltid ha typ gröt eller yoghurt hemma så jag får i mig något. Det är så jag har gjort. Kram

#58417 Svara
    M
    Medlem

det jobbiga när han kom hem igen var att han var ganska lätt irriterad. Från att jobba varje dag och vara beredd på jobb 24 timmar om dygnet till inget var en svår omställning för honom. Att gå från att vara så nära jobbarkompisar till ensamhet när jag var iväg och liknande gjorde honom rastlös. Det var tufft för mig under den tiden men det är en omställningsperiod som vi även upplevt andra gånger han har varit färdig med ett uppdrag även om det bara varit i Sverige som med NBG. Det viktiga då har varit att vara förstående, lyssna när han behövde och att inte bli sur för att han var kort och sur mot mig för det var ju egentligen inte mig han var sur på. Det kan vara svårt och kräver mycket tålamod.

#58411 Svara
    Anonym
    Gäst

Hej.

#58419 Svara
    Anonym
    Gäst

Jag är också i samma situation som dig. Jag och min sambo har ett förhållamnde sedan 5 år och vi har också gjort en mission ihop. Han kommer till hösten åka iväg på sin andra mission.

#58421 Svara
    Anonym
    Gäst

Tack för alla svar. Det är skönt att inte vara ensam, och det är skönt med ett ställe där man anonymt kan skriva av sig och där ni andra förstår det behovet.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Inte ännu utomlands
Information om dig: