Hem Forum Invidzonens forum Inget stöd alls!

Visar 10 svarstrådar
  • Författare
      Madde
      Medlem

Nu är det bara sex veckor kvar tills min soldat äntligen kommer hem efter sju månader!:) Det har varit en tung tid av väntan och oro!
      Det värsta av allt har nog varit att man inte har haft något stöd alls från verken vänner eller familj!
      Mina vänner tycker bara att det är konstigt att jag stannar kvar hos honom när han jobbar med det han gör. Dom frågar sätter hela tiden om jag verkligen vill ha ett sånt liv och bara vänta på honom och oroa mig… Min familj säger bara att dom förstår att det är jobbigt sen pratar dom vidare om nåt annat…
      Min soldats familj är jätte stolta och verkar inte ens oroa sig för att han är iväg. Försökte prata med hans mamma, men då sa hon tilll min kille att han borde sluta ringa mig när han är där nere så han inte tappar fokus eftersom jag är så orolig…
      Jag är en känslo människa så dom dagarna som jag har mått dåligt över att han varit iväg så har jag berättat det för honom. Det kanske har varit ca en gång i månaden när han har ringt hem som jag har brutit ihop och bara gråtit i telefonen för jag saknar honom så mycket… Då har han sagt till mig mig att det antagligen bara handlar om att jag inte kan va själv och att det är därför som jag blir så nere och ledsen. Han verkar inte heller förstå att saknaden efter honom är fruktansvärd!
      Varje gång som han varit iväg på långa uppdrag där nere så har jag haft mardrömmar om att det har hänt honom nåt hemskt och när han äntligen ringer så blir jag alldeles lycklig och ledsen på samma gång…
      Nä, det har varit en tuff tid av väntan, längtan och ångest! Men äntligen närmar det sig slutet iaf… Men jag tror helt klart att det hade varit lättare om man hade haft nån att umgås med som är i samma situation. Så att man kunde stöttat varann…

3E
      Medlem

Då väntar vi på samma hemkomst ganska precis. Jag har tack och lov många kring mig som support när han är borta men visst är det jobbigt ändå. Ska du möjligen till Skövde på föreläsningen på fredag? Jag ska dit och se om de har något bra att säga. Vi kanske kan snacka lite, om du vill.
      Kram

Till er alla där ute! Glöm inte att vi finns före, under och efter insats för er alla. Invidzonens mentorer är anhöriga och kan dessutom hjälpa till att bilda små lokala nätverk!

Vi finns här för er och tycker att ni är helt enastående!

Madde
      Medlem

Tyvärr jobbar jag sent på fredag så jag kan inte gå på den föreläsningen. Annars hade jag gärna snackats vid lite… Snällt av dig!:)

För mig är det första gången som jag är med om detta så det är klart att det säkert är jobbigast första gången.. Min kille har varit iväg några gånger tidigare men då var inte vi ihop så för honom är detta inget nytt.. Kanske därför som han tänker som han gör att jag bara inte är van att va själv. Ja,ja snart är han hemma och då ska jag se till att vi går på PREP kurs och till nästa gång han åker så hoppas jag på att jag lärt känna någon som är i samma situation.

Madde
      Medlem

till individzonenes mentorgrupp. Ja, men när man är så där ledsen så känns det så konstigt att liksom börja chatta med en främmande människa. Så varje gång jag varit på väg att göra det så tänker jag att vad ska jag skriva? Att jag är ledsen typ…? Så det har inte blivit av men finns det nåt lokalt nätverk i göteborgs området? Det kanske hade varit nåt..

3E
      Medlem

Men du -jag bor ju också i Göteborg 🙂
      Då kan vi ju träffas när det passar oss bättre. Hör av dig till invidzonen så kan de hjälpa dig med mina kontaktuppgifter. Kram

“Hej Madde!

Det kanske känns konstigt att komma in och chatta när man är ledsen, men det är inget konstigt för oss. Vi har många “”samtal”” med ledsna anhöriga, precis lika ofta som det finns de som vill komma in och prata en stund med en annan anhörig en mentor hos oss.

Att vi är främmande för varandra betyder att du också slipper berätta vem du är och det är en förhoppning från oss om att detta skall möjliggöra att man vågar prata utan hinder.

Vi finns även på andra sätt, ni kan maila oss när ni vill och vi har en stödtelefon.
      -Vi har även ett nätverk med Göteborgsregionen, hör av dig via vårt kontaktformulär så vidarebefordrar vi ditt mail till mentor Anna.

… och som 3E skriver, hör av dig om ni vill ha kontakt med varandra. En stor kram från oss!”

Madde
      Medlem

Till 3E, jag har lämnat mina kontaktuppgifter till individzonen nu. Jätte trevligt om vi kan höras!:) Hade känts skönt att prata med nån i samma situation!

Madde
      Medlem

Till 3E, jag har lämnat mina kontaktuppgifter till individzonen nu. Jätte trevligt om vi kan höras!:) Hade känts skönt att prata med nån i samma situation!

Madde
      Medlem

Madde
      Medlem

Tack individzonen, det ska jag ha i tanken när det känns jobbigt igen! Tack för stödet!

Visar 10 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.