Hem Forum Invidzonens forum Ingen anhörigdag för mig

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      miss
      Medlem

Jag hade längtat och sett fram emot denna hanhörigdag så mycket. Idag skulle jag få se hur min älskling har det. Få träffa fler som sitter i samma situation. Lära känna hans arbetskamrater som han alltid pratar om. Få lära känna deras fruar och flickväner. Skaffa ett nätverk av stöd för när de fyra ska iväg på nästa uppdrag. Men så blev det inte. Istället måste jag flytta idag, flytta ut från den gemensamma bostad vi skapat. Varför vill han inte längre? Varför måste han vara utan flickvän när han ska iväg? Jag förstår inte hans beslut. Jag älskar ju honom så otroligt mycke! Jag vill bara få vara där idag!

JL
      Medlem

Tänker på dig miss… Kan tänka mig att du har det jobbigt. Försök vara stark, din egen förälder och bästa vän. Ge dig själv råd nu som du skullle gett någon du bryr dig mycket om.

Det är du som gäller. Du kan lita på att du kommer få det bra igen. Det går fortare om du bara tänker på dig själv och funderar på hur du ska komma vidare. Stor kram***

Therese
      Medlem

Kanske är det ett sätt att skydda sig själv? Att slippa det dåliga samvetet som jag är säker på att de flesta känner när de lämnar någon de älskar hemma? På det sättet slipper han oroa sig för dig där hemma på samma sätt… och kan helt fokusera på det han ska göra? Kanske…

Det är bara han som vet varför och tyvärr kan ingen säga något som får det att kännas bättre för dig just nu. Men allt blir bättre på något konstigt sätt bara tiden får gå… Stor Kram och ta hand om dig, omge dig av människor som ger dig kraft, kärlek och omtanke.

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.