Hem Forum Invidzonens forum Information på anhörigträffen

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      A.
      Medlem

Är det någon som kan hjälpa mig med informationen om jag uppfattat rätt: skulle det ordnas aktiviteter för anhöriga samtidigt som F22 har sin middag den 31 juni? Kunde soldaterna efter att de ätit ansluta till de anhöriga? Skulle gärna vilja få koll på om jag uppfattat det rätt så att vi kan boka hotellrum redan från den 31.

Vad jag förstod så skulle det inte vara någon aktivitet för oss anhöriga men våra soldater får träffa oss efter deras middag. Har jag fattat rätt? Vad uppfattade ni andra?

Men jag har datumet 31 maj för FS22s middag

Helen
      Medlem

Konstigt att de skulle få träffa sina anhöriga innan medalj ceremonin. Jag pratade med anhörigansvarig vad som gäller för de som kommer i juni. Frågade helt enkelt när första möjligheten för familjen att träffa pappa/make och då fick jag till svar att det var först efter ceremonin för att det står så i lagen. Varför är det inte lika för alla? Finns det någon som kan hitta i lagen för jag hittar inte den paragraf som styr att man efter insats måste vara frånskiljda sina anhöriga tills efter ceremonin.

Tror att A har skrivit fel datum och menar 31 maj. eller?

Helen
      Medlem

Konstigt att de skulle få träffa sina anhöriga innan medalj ceremonin. Jag pratade med anhörigansvarig vad som gäller för de som kommer i juni. Frågade helt enkelt när första möjligheten för familjen att träffa pappa/make och då fick jag till svar att det var först efter ceremonin för att det står så i lagen. Varför är det inte lika för alla? Finns det någon som kan hitta i lagen för jag hittar inte den paragraf som styr att man efter insats måste vara frånskiljda sina anhöriga tills efter ceremonin.

Tror att A har skrivit fel datum och menar 31 maj. eller?

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.