Hem Forum Invidzonens forum Inbjudan och program till medaljcermoni

Visar 20 inlägg - 1 till 20 (av 25 totalt)
  • Författare
    Lol
    Medlem

“Såg i kalendariet på fm hemsida att det kommit ut inbjudan, program och uppmaning att man ska anmäla sig innan den 20 april. Men det gäller bara den i Uppsala och “”den stora”” i Karlsborg, vad som gäller de övriga står skrivet i stjärnorna. Konstigt att inte alla cermonier finns med i en gemensam inbjudan, är inte vi anhöriga lika viktiga eller är det inte lika mycket fokus på alla i Fs22? Det finns inte ens datum för de övriga och det borde väl vara klart vid det här laget? Men det är väl information man ska få av fm soldat i insatsen, dom allt annat man försöker få.svar på från anhörigansvarige och förbandet”

#54869 Svara
    Helen
    Medlem

Tyvärr stämmer inte informationen i brevet, fick tydlig information av anhörigansvarige att det var helt fel att tolka CO s brev så, det är bara generella ord och gäller inte alla. Så jag håller helt med dig Lol att även de andra ceremonierna borde varit med om det ska vara lika information till alaa anhöriga. Så alla ni som tror att alla i Fs 22 kommer hem senast i maj så stämmer det inte utan det finns de som först kommer i mitten av juni.

#54871 Svara
    Li
    Medlem

Vart står det att alla är hemma? kan inte hitta den informationen

#54873 Svara
    Anonym
    Gäst

CO som är högst ansvarig och närvarande i högsta grad i Afghanistan vet väl mer om insatsen än anhörig ansvarig här hemma i Svedala. Tycker detta låter väldigt, väldigt märkligt.

#54875 Svara
    H
    Medlem

Min make kommer inte hem förrän i mitten av juni och han tillhör Fs22 och kommer att ha varit borta från oss i nästan 7 månader, ca 200 dagar. Så jag vet med 100% att alla inte är hemma till den 1juni, då medaljceremonin är, i alla fall är det vad vi vet idag.

#54877 Svara
    H
    Medlem

Min make kommer inte hem förrän i mitten av juni och han tillhör Fs22 och kommer att ha varit borta från oss i nästan 7 månader, ca 200 dagar. Så jag vet med 100% att alla inte är hemma till den 1juni, då medaljceremonin är, i alla fall är det vad vi vet idag.

#54879 Svara
    Tråkigt
    Medlem

min kille kommer inte heller hem förens mitten av juni-midsommar så det stämmer inte att alla kommer hem till cermonin… tyvärr!!

#54881 Svara
    Lol
    Medlem

“Läste inbjudan som finns i kalendariet på fm hemsida och kan inte annat än förvånas över att CO skriver följande: “”Inbjudan – FS 22 medaljcermonier i Uppsala och Karlsborg
    FS 22 går nu in mot sin avslutande period i Afghanistan. Efter nära sju månaders insats skall det
    självklart bli skönt att komma hem och ”landa” i vår vardag. Vi ser därför fram emot att få träffa
    er anhöriga vid medaljcermonierna som avslutar vår insats. Jag har med anledning av detta
    glädjen att få inbjuda er till något av dessa två tillfällen”” inte en antydan om att det kommer att vara fler ceremonier. Är så trött på att det skiljer så mycket mellan hur de som deltar i insatsen och deras anhöriga behandlas.”

#54883 Svara
    Anonym
    Gäst

få inbjuda er till något av dessa två tillfällen Ett av dessa tillfällen, det i Uppsala är ju bara för vissa personer. Det står att den stora är i Karlsborg…men inget om att det är dom enda ceremonierna. Men vad spelar det för roll om dom har en stor när alla är hemma eller flera mindre på olika platser i Sverige? Det viktiga är ju inte hur många som är där och tittar, utan att dom får sin medalj.
    Sen kan man ju undra hur FM tänkt att folk ska anmäla sig om dom inte skickar ut någon info, vet fler som ej fått info hemskickad.

#54885 Svara
    T
    Medlem

Min man tillhör ett gäng som åker korta perioder men desto oftare ist……dom har aldrig fått medalj. Ett diplom har dom fått och då var vi anhöriga inte inbjudna. Men jag är glad över att han kommer hem iaf och stolt över honom ändå….:-D Så fundera på vad som är viktigt på riktigt…….att dom kommer hem eller att alla får medalj samtidigt?

#54887 Svara
    H
    Medlem

“Inbjudan kommer enligt anhörigansvarig att skickas ut v18, den är på tryckeriet. (trodde att man numera använde kopieringsmaskin).
    Gäller “”den stora”” medaljceremonin, den eller de som blir i juni kommer inbjudan ca 2 veckor senare.
    Jag tycker att de pengar, kostnader som ceremonier av det här slaget borde kunna användas till något bättre. Nu,när det ingår i anställningen att åka på insats och det inte är något speciellt kan 30 dagars medaljen tas bort, eller lämnas ut då 30 dagar gått.”

#54889 Svara
    Lena
    Medlem

@T
    Det är väl en självklarhet att alla ska komma hem och att det är det som är det absolut viktigaste.

Diskussionen handlar inte om att alla ska få sin medalj samtidigt. Det handlar om att de anhöriga till de soldater som roterar hem allra sist i FS22 i mitten på juni inte får någon som helst information.

All info som går ut berör den stora massan i FS22. Men resten då?

För mig personligen så vill jag ta ledigt från jobbet och kunna närvara vid medaljceremonin men jag har ingen aning om när den är eller var den blir.

För mig så är den viktig, den är något slags kvitto på den fina insats de gjort i Afghanistan i nästan sju månader.

@H
    Hur vet du det? Ingen info finns ju någon stans?

#54891 Svara
    H
    Medlem

Till Lena och alla andra som söker information, jag mailar till anhörigansvarig eftersom det är den informationskanal som vi anhöriga har. Hans mailadress finns med i inbjudan som ligger i kalendariet. http://www.forsvarsmakten.se/upload/afghanistan/Inbjudan%20till%20medaljceremonier%20FS%2022.pdf

#54893 Svara
    LO
    Medlem

Nu blir jag förvirrad..Hur ska man kunna anmäla sig innan den 20 april, om infon skickas ut v18?

#54895 Svara
    H
    Medlem

Anmälan innan den 20/4 gäller ceremonin i Uppsala och de hoppas jag får inbjudan tidigare.

#54897 Svara
    Förvirrad
    Medlem

Igår kom inbjudan till medaljceremonin… Dvs några dagar efter att man skulle anmält sig. Blir återigen besviken på FM och hur dom sköter sin administration.
    Dom som hänger här på forumet och träffar andra anhöriga har förmodligen hört om träffen och vet när man ska anmäla sig. Men jag tänker på alla andra, som inte vetat när det är och som fått hem info efter sista anmälningsdag..

#54899 Svara
    taw
    Medlem

Jag har pratat med anhörigansvarig på K3 och enligt honom står det fel i inbjudan. Det är alltså ok att anmäla sig ända till dagen innan ceremonin och denna information borde absolut gå ut till ALLA anhöriga. Det går inte att ta för givet att alla har tillgång till dator och kan undersöka detta på egen hand.

#54901 Svara
    Lol
    Medlem

Hur kan man skicka ut inbjudningar till flera hundra personer försent? Naturligtvis skulle inbjudningarna varit utskickade mycket tidigare och då hade det varit naturligt med ett OSA datum 3 maj, ca 4 veckor innan helt i linje med vett och etikett. Håller med om att det borde vara en självklarhet att alla får tydlig information om vad som gäller, alla har inte dator eller vet var de ska leta på hemsidor och sociala medier. Jag har inte ens fått en inbjudan, men alla andra ínbjudningar om anhörigträffar har jag fått. Hur svårt kan det vara, allt är datoriserat antar jag? Undrar fortfarande när datum för den ceremonin som är i juni kommer i kalendariet.

#54903 Svara
    Syrran
    Medlem

Vi har fått inbjudan till medaljceremonin 1/6 med då är inte ens min bror hemkommen från Afghanistan utan han kommer hem den 12/6. Info om deras hemkomstceremoni gällande medaljering finns ingenstans.

Dåligt!!

#54905 Svara
    H
    Medlem

Inget verkar fungera, jag har inte fått någon inbjudan men däremot informationen om aktiviteten för de anhöriga den 31 maj. Men maken kommer inte förrän i juni och till den cermonin finns det ingen information? Undrar om jag kan anmäla mig till den 31 maj ändå? Gratis fästningstur är trevligt även om ens älskade är borta några veckor till.

Visar 20 inlägg - 1 till 20 (av 25 totalt)
Svar till: Inbjudan och program till medaljcermoni
Information om dig: