Hem Forum Invidzonens forum In i dimman – till vilket värde då?

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Lol
      Medlem

Min livskamrats arbetsgivare styr hans, familjens och mitt liv, är det värt det?
      Ett tack och medalj efter avslutat uppdrag går inte att värdesätta med den påverkan som dessa månader har gjort och kommer att göra. Min oro, skräck och ångest har tagit över min kropp och mitt sinne, jag har sjunkit så lågt att enda utvägen blir att under resten av tiden ta tabletter som ser till att min kropp fungerar, och andra som gör att mina tankar avtrubbas – helt enkelt in i dimman. hur detta kommer att påverkar i det långa loppet har ingen något svar på. Min livskamrat frågar inte längre hur jag mår, möts av hårda ord istället. Hur kommer det bli när han kommer hem i juni? 5,5 månader tills vi ses, finns det något att hoppas på? Börjar förberedelserna för nästa tvingande mission redan i augusti, hur mår jag då? Är det värt att ställa upp på de villkor som hans arbetsgivare kräver av vår familj?

Stor kram till dig vännen!
      Glöm inte att vi finns här för dig när det är extra jobbigt. Ibland kan det vara skönt att vila sig mot någon annan. Och du får gärna kontakta någon av oss direkt.
      All styrka till dig, du kommer klara det här!

Tia
      Medlem

Herregud.
      Vet han om läget för dig? Usch!
      Om jag var i din situation hade jag velat ha rådet att prata med någon opartisk och sen fatta beslut om hur jag vill leva.
      Ta vara på dig!

Lol
      Medlem

Läget har förbättras, vi kan prata nu. Trots att han fortfarande nästan jobbar 24/7, har han lyssnat och stöttar mig. Min kropp kämpar dock emot, får ta dubbel dos sömntabletter och har även ökat dosen mot ångest. Men nu sover jag och har inte ständig hjärtklappning eller gråter störtfloder. Har också börjat med samtal hos psykolog, tack vare en förstående chef. Väntar på 1:a leaven är bara rädd att jag inte ska klara av att ta avsked när han måste åka.

Vi finns här, om du vill ha någon att tala med när han ska åka. Kanske att du ska ha en mentor som du kan luta dig på, som kan rycka in när du känner att det börjar bli jobbigt? Många känner vi igen känslan av oro kring leave-återresa. Ofta går det bättre än förväntat, kanske ibland för att man har säkrat upp med stöd som man kan ta till.

Vi finns här iallafall, vänner som du kan luta dig på! Du är duktig och jag är glad att höra att läget förbättras. En stor kram!

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.