Hem Forum Invidzonens forum Ibland är det bättre att vara tyst

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      P
      Medlem

“Sååå jäkla trött på folk som tror att dom vet hur det är och som gärna sätter ord på hur det är. “”Klart att det är tufft men det går ju jättesnabbt! Snart är han hemma igen!”” Alltså, nej! Det går inte jättesnabbt för mig. Kanske gör de det för alla andra som inte behöver gå runt och sakna och oroa sig och må dåligt hela tiden, klart tiden går snabbt då. Men INTE för mig som måste leva med det hela tiden och knappt får plats med något annat i huvudet. Jag önskar dock att tiden gick snabbare, för jag är vansinnigt trött på detta.

Förlåt, jag behövde spy ut lite tankar och tror inte att jag är ensam om att känna såhär.”

B
      Medlem

Nej, du är verkligen inte ensam! Folk har så många välmenande ord att säga och de har egentligen ingen aning! Stor kram till dig!

3E
      Medlem

Åh jag känner så igen mig i det du skriver om att man gärna får en massa snedvridna kommentarer. Säkert i all välmening men har man inte varit i situationen så vet man inte.

Det jag störde mig på mest var när jag från ett par av mina vänner som är separerade och har barnen varannan vecka fick kommentarer som att: nu vet du hur jag har det och hur tufft det är för mig att vara själv med barnen..
      Eh nej. Din och min situation är inte samma. Nog för att det säkert är väldigt jobbigt att vara separerad och leva varannan veckas liv och ha med sig den förlusten av att familjen inte funkade men det är inte samma som min situation nu. Jag har barnen hela tiden i ett liv som är anpassat för två. Vi har hus och båt och bil. Fritidsaktiviteter som krockar för vi brukar kunna ta var sitt barn och åka osv.
      Jag har inte varannan helg barnledig så jag kan gå på bio eller på krogen. Inte för att jag skulle vilja vara utan mina barn varannan helg det hade kännts för j-ligt. Så nej det är inte samma. Men det är väldigt svårt för dem att förstå. Samt att man hela tiden måste hantera saknaden av den som man har valt att dela sitt liv med. Som man oroar sig för och hela tiden och som barnen oroar sig för hela tiden…

Styrkekramar till dig från oss som vet hur lång och svår väntan är!

P
      Medlem

“Tack för att du delar med dig 3E, jag förstår dig även om jag inte har barn!

Jag har börjat med att stänga av och sluta lyssna på folk som tror dom vet bättre. Senast igår fick jag höra att “”Jag fattar inte hur du tänker, jag hade slängt ut min sambo direkt om han bestämde sig för att åka iväg som din!”” Jag blir så trött..

KRAM!”

3E
      Medlem

“Ja den kommentaren om “”hur tänker han”” har jag också fått vid flera tillfällen.
      Vi har fattat beslutet att han ska åka tillsammans och det är inte så att han överger mig och drar iväg på någon nöjesresa direkt. Och hur ska den kommentaren hjälpa mig? Vad ska jag göra med den infon?!

Ja visst blir man trött!

Mli
      Medlem

“Mina släktingar och några kompisar sa precis samma sak, “”men varför låter du honom åka?””
      Min sambo sa att han aldrig skulle åka om det skulle innebära att jag lämnade honom.
      Så jag hade ju makten att få honom att stanna hemma. Men hur kul skulle det varit? Jag skulle alltid ha vetat att det här var nånting han ville göra och jag hindrade honom.
      Och det skulle ju inte direkt lägga nån bra grund för vår framtid.
      Antingen välja att göra det här tillsammans med honom, och vara ifrån honom i sex (fruktansvärda) månader. Eller lämna honom och aldrig få vara med honom igen.
      Och må skit över det istället.

Så förklarade jag det när folk kom med såna där korkade kommentarer.

Det var de värsta sex månaderna i mitt liv, men jag tror inte att det blivit bättre av att tvinga honom stanna hemma, varken för honom eller mig.
      Nu har han jobbat civilt ett tag men ska börja inom försvarsmakten igen. Och det skrämmer skiten i mig, och vad det skulle innebbära…

P
      Medlem

Precis så var det för mig också, jag hade kunnat få honom att stanna hemma. Eftersom jag visste hur viktigt det var för honom att få göra det så kunde jag inte ta det ifrån honom, och det är många av mina vänner som inte förstår varför. Man måste kunna ge och ta i ett förhållande!

Åh, jag förstår att du är rädd, hoppas att du slipper uppleva sex hemska månader igen!

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.