Hem Forum Invidzonens forum Hur ska ni fördriva tiden till Maj?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Trött
    Medlem

Majmånad slutar missionen för vår del.. Vid varje lämning har jag haft en resa planerad (weekend) vilket har varit skönt.. Funderar på att göra en weekend med dottern.. fast mer barnvänlig.. Även om det bara blir Liseberg i Göteborg.. men något vill jag hitta på med henne..

Annars ska jag skriva ett arbete, göra ett prov och jobba.. Vad ska ni andra göra?

Perioden innan sista leaven knäckte nästan vårt förhållande.. Så tips mottages på att fördriva tiden

#52195 Svara
    hiawata
    Medlem

“Vi är oxå klara i maj. Mitt mål dessa åtta veckor och fyra dagar är att utnyttja naturen med cykeln så ofta jag orkar och solen är framme samt så har jag bokat in en PT på gymmet. Inget mål som “”Åh jag ska gå ner 10kg tills han kommer hem”” utan mer “”åh vad jag ska ha roligt med min cykel, se vacker natur och ta emot bra träningstips inför resten av livet””.

Ska även hinna ta examen i skolan och börjar nytt jobb men det rullar ju på ändå. Försöker som du att förgylla min vardag med något besök hos föräldrar/svärföräldrar eller kanske en helg med vänninorna i Sthlm med shopping.

Hade innan ett sjukt krav att hinna måla om köket och tapetsera och renovera, lägga fint trä””golv”” på balkongen etc etc. ORKA! Jag skiter i sånt nu och satsar på mig själv. Jag ska må så bra jag bara kan dessa sista veckor och utnyttja tiden till max för att bara självförverkliga mig själv.

Jag är ingen expert på barn men kanske att testa en ny aktivitet tillsammans. (Vet ej hur gammal hon är heller) men nu öppnar ju djurparkerna snart, ponnyridning, testa att klättra, gå en sminkkurs på M-store, go-cart, eller bara så enkelt som en cykeltur med picnic i vårsolen… det är grejer det!

Kämpa på in i mål, vi kan, vi orkar och vi vill!”

#52197 Svara
    Anna
    Medlem

Familjezonen har en träff den 21 april i Lund. Det kan bli en liten mini semester där du och dottern kan komma iväg.

Du kan läsa om träffen på hemsidan eller kontakta mig för mer information.

Anna på familjezonen
    familjezonen(at)invidzonen(punkt)se

#52201 Svara
    Lill-Strumpa
    Medlem

Liseberg låter väl jättekul!
    Fråga annars dottern vad hon skulle vilja göra (inom rimliga gränser förstås).
    Det verkar som att du har fullt upp.
    Jag har examensjobb som ska skrivas och ska på körövning i Stockholm. Men jag skulle gärna vilja gå en danskurs eller liknande för att hålla tankarna borta.
    Vad var det som gjorde att förhållandet nästan knäcktes under sista leaven?
    Jag börjar bli så trött på att vänta att jag ibland känner: nej, nu skiter vi i det här!
    Fast det vill jag ju inte egentligen, vill ju vara med honom.
    Låt tiden gå fort!

#52199 Svara
    Anonym
    Gäst

“För ett år sedan var jag i samma sits som ni. Då blev jag medryttare på en häst. Det var bland det bästa jag gjort. Värme, närhet och någon som behövde mig i samma “”paket””, plus att tiden i stallet går mycket fortare än någon annanstans = )
    Nästan lite jobbigt när han kom hem och oxå ville ha min tid

#52203 Svara
    5
    Medlem

“Tack för alla förslag!!
    funderar på att införskaffa inlines. Jag som inte kan åka och Tösen som är i nybörjarstadiet är säkert en lyckad kombination haha

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Hur ska ni fördriva tiden till Maj?
Information om dig: