Hem Forum Invidzonens forum Hur ska man kunna vara ett stöd när man inte alls stöttar hans val? :(

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Hst
    Medlem

Nu har äntligen vår lilla son kommit till världen! Men som jag tidigare skrivit om så kan jag på nått vis inte vara riktigt glad… Klart jag är glad men hur ska jag förklara… I mitt bakhuvud funderar jag mycket på hur jag ska kunna acceptera hans val att åka till vintern. Det stör mig hela tiden tankarna på hur jag ska kunna hantera oron, hur jag ska kunna vara ett stöd för honom osv. Hur kan man stötta när man egentligen inte alls stöttar hans val??? Förstår ni hur jag menar? När jag såg nyheterna igår (en svensk skadad) började tårarna rinna och jag känner i hela kroppen att jag vill inte jag vill inte att han åker!!!!! Jag är sååååå fruktansvärt orolig att nått ska hända honom där, rädd att vi ska förlora honom. Vet inte om jag är extremt orolig av mig men jag förstår inte just nu hur jag ska klara av det 🙁

#57015 Svara
    la
    Medlem

Är det första gången som du är med om att han åker på utlands mission? Min kille är i väg nu och har varit borta sen i maj… Det är första gången som jag är med om detta.. Jag var helt hysterisk innan och grät så fort jag hörde talas om nåt hemskt som hänt i Afghanistan innan han åkte! Jag mådde så dåligt av att han skulle åka så jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Det värsta var ju att man var tvungen att finna sig i det eftersom det är hans jobb.. Jag kunde inte heller stötta honom och var ärlig över hur jag kände över det! När han väl åkte var jag det första tre veckorna ett nerv vrak av all oro, grät så fort som han ringde. Efter fyra veckor började jag leva igen och hitta en vardag och när han nu var hemma på leave var han helt sig själv och jag med! Då insåg jag att vi klarar detta! Vi hade varit ifrån varann i åtta veckor och trots allt så går tiden fort! Nu när han har åkt tillbaka så har jag inte gråtit en enda gång! Jag har slutat att oroa mig, jag har hittat en bra vardag och jag vet nu att snart är Det december och det är bara att bestämma sig att JAG ska minsann klara detta! Så jag lovar att hur jobbigt och hemskt det en känns så kommer ni att klara detta! Det gör dig stark! Men var ärlig mot honom och berätta hur du känner på alla sätt! Ni måste ju stötta varann! Stor kram till dig!

#57017 Svara
    3E
    Medlem

“Man klarar det genom att ta en dag i taget. Ska du redan nu låta “”om och utifall att”” förstöra för ert nya föräldraskap så kommer det att bli oerhört tungt.

Försök att just nu fokusera på barnet och försök att lägga undan det andra så länge. Det är en stor omställning att bli förälder och man känner sig väldigt sårbar ett tag efter förlossning osv.

När du kommit in mer i rollen som mamma kan du börja fundera mer lite framåt.

Sedan kanske det är så att han inte kommer att kunna få så mycket stöd av dig under missionen just på grund av att han valt att åka mot din vilja. Kanske är det istället så att han måste ta med i beräkningen att han måste vara ett stöd till dig.

Jag tycker att det är lättare när de är på plats. När man lyssnar på radio osv så tror man att allt som händer i Afghanistan händer just där ens anhöriga ska åka till men i själva verket är det ett stort land och kanske kommer de i kontakt med någon incident då och då.

Du kommer att klara det. Se över ditt sociala nätverk och skapa kontakter som hjälper dig under tiden. Ta en dag i taget.

Jag tror på dig! Du kan och du kommer att klara det.

//mamma till 3.”

#57019 Svara
    3E
    Medlem

…och du: Grattis till sonen! 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Hur ska man kunna vara ett stöd när man inte alls stöttar hans val? :(
Information om dig: