Hem Forum Invidzonens forum Hur gör man?

Visar 16 svarstrådar
  • Författare
      Less
      Medlem

Hur klarar man av denna ständiga oro för honom och denna känsla av ensamhet för mig. Det har inte gått lång tid, men ändå mår jag oerhört dåligt. Det är så tomt och ensamt här hemma. Och det känns inte riktigt som att man kan prata med de som är kvar runt mig här, för det känns som att ingen förstår hur illa man mår… Hur gör man? Hur gör ni?

Fru H
      Medlem

Jag accepterar att det är skit just i den stunden. Jag skriver dagbok. Jag har kontakt med min mentor. Jag kommunicerar extra mycket med mannen där nere. Jag försöker greppa de få, små, men ändå existerande halmstrån med guldkant som jag kan hitta, och fokuserar på det. Jag tränar. Och ibland måste jag sitta ner och bara fokusera på att andas.

Julenissan
      Medlem

“Känner med dig! Har sista kvällen här hemma, imorrn bär det av till Arlanda o avsked. Har mått ok sista veckan men gruvar mig för hur det ska bli. Försöker intala mig att det ska gå och just nu – konstigt – vill jag bara ha det gjort.
      Skönt att ni alla finns här, att få “”gnälla”” o veta att det finns gott om förståelse! kramar!”

Less
      Medlem

Julenissan, jag Kände exakt lika innan han skulle åka, ville bara ha avskedet avklarat. Känns ändå bättre på nåt vis att vänta tills han kommer hem i stället för att vänta på att han ska åka. Det är det enda som är bra just nu, att få längta.

Carina
      Medlem

Julenissan, vart ska din kärlek åka?
      Vet att jag frågat tidigare men tror att min fråga blev borttagen. Varför förstår jag inte då alla berättar här vart alla är 🙂

Emma
      Medlem

Carina,
      Vi tar inte bort frågor eller uttalande om vilket land personer befinner sig. Däremot mer detaljerade uppgifter som exakt läge eller resor kopplat till insatsen. Om din fråga kommit bort måste det därför varit något tillfälligt tekniskt fel. (i och med nya hemsidan är det fortfarande lite teknik som måste hamna på plats) kramar från Emma /Invidzonen

Carina
      Medlem

Aha…tror jag frågade om han var polis…och rotation…kanske därför ?? Tänkte att han kanske var på väg till min anhöriges mission ??
      Tack för svar Emma ??
      Kram

Carina
      Medlem

“Mina frågetecken ovan är glada gubbar…fattar inte varför det blir frågetecken….””glad gubbe”” “

Julenissan
      Medlem

Kan vi få kontakt utanför forumet? Carina och jag kanske har gemensam mission?

Carina
      Medlem

“Ja…hade varit trevligt “”glad gubbe””
      Min anhörig har varit där i 6 mån nu.”

Carina
      Medlem

“Julenissan…om det var 2 kvinnor och resten män och de ska mellanlanda i ett land som börjar på U…så är det samma mission “” skrattande gubbe”””

Julenissan
      Medlem

Ja, Carina, låter bekant ??

“Hej Carina och Julenissan!!

För säkerhets skull så vill vi inte att man lägger ut kontaktuppgifter här i forumet.

Vill ni få kontakt utanför forumet så kan ni skicka varsitt mail till kontakt(at)invidzonen.se

Skriv trådens namn samt “”namnet”” på den ni vill ha kontakt med i tråden så ser vi till att hjälpa er byta mailadresser.

Stora kramar “

Carina
      Medlem

“Har skickat min adress “”glad gubbe”””

Julenissan
      Medlem

Samma här Carina!

Tack vi återkommer under dagen och vidarefömedlar en kontakt! Kramar!

tjej
      Medlem

Hej.
      Min sambo var med i 02an.
      Jag skrev brev om hur mycket jag saknade honom hur jag mådde. Men man måste ändå se det positiva i det, annars går man under!

Jag och min sambo pratade även i telefon om hur jag mådde och hur han mådde.
      Jag kunde inte bära runt på allt, kände att jag var tvungen att dela med mig utav mina känslor osv eftersom han är min andra hälft och pga öppna samtal så har vårat förhållande blivit så mycket starkare.
      Sen kan jag säga att jag sa inte precis hur jag mådde, jag sa lite fort att det har vart en tung dag/vecka. Annars bor det ju inge kul att ringa hem : )

Allt kommer att gå bra! Ha tålamod, lyssna på honom och han ska även lyssna på dig.skaffa ett nätverk, ha kontakt med invidzonen så du kan ha kontakt med någon som förstår vad du går igenom. Mitt tips
      : )

Kram och lycka till

Visar 16 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.