Hem Forum Invidzonens forum Hur är det?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Tina
    Medlem

Nu när våra soldater har varit hemma ett par veckor. Hur mår de och ni? Nu känns det som de har börjat varva ner lite och hittat en vardag.

#54125 Svara
    Sara
    Medlem

Ja, nu har min soldat varit hemma i snart två veckor. Jag upplever att han är annorlunda, han är väldigt nere och inte alls så pigg på att vara med på roliga grejer som händer i vårt liv. Jag påverkas naturligtvis av hans humör och kan inte riktigt slappna av heller. Jag trodde att missionen skulle ta slut när han nu landade på svensk mark för tredje och sista gången men missionen verkar fortsätta. Jag känner att detta är värre än när han befann sig i Afghanistan, vet inte riktigt hur jag ska hantera detta eller honom. Känner att jag har varit stark i sex månader, nu börjar tålamodet ta slut. Han ser inte mig och förstår inte att jag också är trött, att jag också är/har varit rädd. Jag har inte så mycket ork kvar för detta, jag vill bara gå vidare nu känner jag. Men det blir mer och mer tydligt att vi antagligen inte kan gå vidare tillsammans, inte nu iallafall…

#54127 Svara
    P.G.
    Medlem

Det är en stor omställning för alla, även er. Jag hade liknande känslor när min fru kom hem. För oss vände det när jag ändrade inställning. Tänkte att nu börjar vi om från noll. Parterapi för att mötas och ingen förväntan eller besviken känsla från min sida… Det gick bra tillslut, vihar hittat något nytt. Starkare. Bara ett förslag… Hoppas det hjälper någon.

#54129 Svara
    3E
    Medlem

Min man var iväg med fs21. Vi hade en period precis i början de första två veckorna efter han kommit hem som var super (över jul). Sedan tog vardagen vid och där började vårt slit.
    Det var två månader som var riktigt jobbiga sedan började det bli mer och mer inkört.
    Nu är det 6 månader sedan han kom hem och det känns som att vi har hittat vår nya vardag igen sedan en tid tillbaka.

Nej det är inte över när de kommer hem. Då får man börja jobba på att hitta tillbaka till varandra igen med de nya förutsättningarna.

#54131 Svara
    Mentor Annas
    Medlem

Missionstiden är en tid och när de sedan har landat på svenskmark och fått sina medaljer börjar nästa utmaning. Jag tror man ofta glömmer detta. Man tror att allt bara är över för att missionen är över. Men kan man vara samma person spm förre missionen?! troligen inte… Vi här hemma och de där borta har såklart påverkats av situationen på olika sätt. Det är därför ett jätte jobb att hitta nya rutiner och tajma varandras nya jag med varandra.
    Det går om man är lyhörd! Kämpa på där ute!
    Kramar

#54133 Svara
    fru gus
    Medlem

Tina,
    tackar som frågar!
    Tillhör den lyckligt lottade kategorin. Det allra mesta går i inkörda hjulspår igen, men med ett djupare perspektiv på livet och kärleken.
    Njuter av detta men tar det absolut inte som en självklarhet. Naturligtvis finns det luckor att fylla i, men inte allt för stora som tur är.
    Kramar till er alla!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Hur är det?
Information om dig: