Hem Forum Invidzonens forum HJÄLP!

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Fia
    Medlem

Nu är han hemma igen o berättat att han har träffat en annan. Hur kan man gå vidare ?

#54399 Svara
    Lol
    Medlem

Finns inga ord för hur hemskt det måste vara och vilket svek du känner. Kan inget annat än att beklaga och önska att du slapp gå igenom allt. Hoppas av hela mitt hjärta att du har vänner som stödjer dig och som hjälper dig att ta igenom detta.Kram

#54401 Svara

Vi mentorer finns här om du vill prata med någon!!
    Du får gärna maila mig mentor.malin(AT)invidzonen(Punkt)se eller någon av de andra mentorerna. Adresserna hittar du under fliken Om oss/Våra mentorer.

Hör av dig, vi finns här för dig!!!
    Stora kramar
    Invidzonens mentorgrupp genom Malin

#54403 Svara
    H
    Medlem

Kan rekommendera parsamtal/rådgivning går säkert att få via soldatshemsförbundet, borde ialla fall vara så om det har skett på eller vid mission. Ta hjälp det är stakare än att försöka klara det själv. Många kramar

#54405 Svara
    Fia
    Medlem

Hej H
    Det känns som det är lite försent nu. Missionen har ju pågått ett tag så deras relation har antagligen fått fart ordentligt nu på hemma plan. 🙁

#54407 Svara
    TL
    Medlem

“Hej Fia,

väldigt väldigt tråkigt att höra om det här. Jag hoppas liksom andra att du har ett nätverk omkring dig som du kan vända dig till.
    Jag skulle, innan jag lämnade, vara helt övertygad om att det inte fanns någon chans för er att vara tillsammans. Dels hos mig själv men även hos den andre. Det är mer än “”bara att gå”” eftersom det är känslor iblandade och känslor är ju känslor..

Men man kan gå vidare. Jag tror verkligen att du kan gå vidare trots det här sveket. Man går vidare för att man måste. Tillsammans med sina nära och kära. En dag i taget. Man är ledsen när man är ledsen och förbannad när man är förbannad. Man äter praliner. Och sakta bygger man ihop sig igen.

Värme och kramar”

#54411 Svara
    TL
    Medlem

Fia
    Okej jag förstår, då blir det svårt. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag tror på dig. Och att du klarar det här. Och hör av dig om du behöver ventilera eller prata.
    KRAM!

#54413 Svara
    Tant S
    Medlem

Fia
    Jag har inget bra råd…. MEN jag har tid att lyssna om du vill!!!!
    Invidzonen har min adress!!! Bara hör av dej om du vill!!!

Stor kram på dej ….

#54415 Svara

Fia!
    Hur länge har ni varit tillsamans? Har ni barn osv?
    Är han intresserad av att åka iväg en helg ni två för att på neutral plats kunna prata om vad som hänt?
    Många gånger så är det ren åtrå och lust som gör att man söker någon annan när den man egentligen älskar befinner sig så oändligt långt bort.

Oavsett så måste det vara en gräslig känsla och jag skickar mina varmaste styrkekramar jag kan uppbringa till dig Fia!

#54417 Svara
    Fia
    Medlem

Till Anhörig FS 21:
    Det är 10 år och inga barn. Jag känner mig så sårad så jag vet inte ens hur jag ska börja samtalet. Jag är nog i en chock, hur kan man gör så här? Vad händer rent mentalt när man är och kommer hem från en mission?

#54419 Svara
    Mia
    Medlem

Det är tufft…Hade en likanda situation för många år sedan efter första missionen…Vi hade barn och hus men valet var inte svårt för mig och grabben…vi flytta och skapa oss ett eget liv, som blev bra och till med bättre..Ett lugn blev för man slapp att fixa och dona när det var tid att att åka igen..Men gräset var inte grönare på andra sida staket och efter många diskutioner och tårar så satte jag kraven och villkoren(för jag älska han fortfarande) och vi starta om igen..visst fanns misstankar kvar men för att inte själv gå under får man lägga det till sidan….Men en sak är klar!! Du kommer att klar dig om du väljer att flytta och du det kan bara bli bättre om man vill….styrke kram till dig

#54421 Svara
    AN
    Medlem

Försök att åk i väg med honom och var tillsammans om det går, bor ni i hop t ex så gör vardagliga saker, att arbeta i hop med något praktiskt är stärkande för förhållandet. Hans frånvaron beror nog på att han stänger av känslorna trots att de finns kvar. Har varit med om liknande och det tog tre månader efter hemkomst innan vi nådde varandra igen. Du är ju nummer ett! Det är urjobbigt men ge inte upp!

#54409 Svara
    Anonym
    Gäst

“Tack alla det värmer, jag känner mig så ensam trots alla mina vänner runt mig.

TL

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
Svar till: HJÄLP!
Information om dig: