Hem Forum Invidzonens forum hemkomst

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      malin
      Medlem

Hej.
      Sakta men säkert börjar det närma sig hemkomst för min soldat.
      jag tror det kommer bli en krock.
      Hur gör man på bästa sätt för att hitta tillbaka till varandra igen?
      Lyssna på honom är en viktig sak det vet jag… Men han borde väl också lyssna och trösta mig efter den här missionen?
      jag har ingen ork kvar, varje dag är ett maratonlopp. perioden innan leaven var konstigt nog lättare att hantera, men nu vill jag bara att allt ska vara över och att han ska komma hem.

Lilla jag
      Medlem

Hemkomsten…jag känner igen mig så i dina funderingar….

Två personer i ett förhållande, två personer som behöver berätta och bli lyssnad på.
      Självklart ska du lyssna på honom, men lika självklart borde det vara att han lyssnar och tröstar dig.
      Var lyhörda och ta dagen som den kommer. Att få ihop två vardagar som levt parallellt under så lång tid är tufft.
      Jag minns att det plötsligt var någon som kom hem och ändrade alla mina inrutade rutiner och att jag blev väldigt irriterad samtidigt som jag självklart var otroligt glad över att han var hemma igen.

Låt det få ta tid, lyssna och prata mycket är mina råd!
      Kramar

Hustrun
      Medlem

Hej Malin,
      Det är tufft när de kommer hem igen, för båda. Det känns som om man börjar om i sitt förhållande ibland. Man trevar sig fram, vet man var man har varandra. Men låt det få ta tid. Ha inget uppbokat när han kommer hem. Försök få tid för varandra. Prata och lyssna på varandra. Det är lika viktigt för båda. Jag blev också lite irriterad när min man kom hem, nu förväntar man sig hjälp i hemmet. Nu när han är hemma, försök vara tydliga i er kommunikation. Han har också vant sig vid ett annat liv.

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.