Hem Forum Invidzonens forum helvetet har börjat

Visar 13 svarstrådar
  • Författare
      L
      Medlem

Hur kan den som säger att familjen betyder allt och att han älskar mig över allt annat, välja att åka och lämna oss trots att han vet alla risker och att det vi har tillsammans aldrig kommer att bli det samma. Jag kommer aldrig att förstå eller glömma, brustna löften skär i hjärtat. Tur att det finns tabletter att droga ner sig med.

Ina
      Medlem

Tabletter låter som en farlig tröst????

Carro
      Medlem

Jag tycker du ska ta kontakt med en mentor! Jag fick så mycket hjälp. Du är stark, du kommer klara det här. Men vi behöver varandra. Kram!!

Kakan
      Medlem

Om du L genom gått detta tidigare med din partner så vet du hur du ska göra för att må bäst.
      Att börja äta tabletter löser bara symptomen men tar aldrig bort själva orsaken.

Du kanske behöver gå ner i tid från arbete? Skaffa en mentor? Kontakta ditt lokala Soldathemsförbund?

Som sagt, bara du vet vad du behöver…

Karin
      Medlem

Varma kramar kommer här! Jag har också jättefin erfarenhet av stöd från Invidzonens mentor. Hoppas att du kan hitta ett stöd som funkar för dig.

L
      Medlem

Tack för ert stöd. Tycker att det är konstigt att inte en enda av de som ska vara mentorer gjort ett försök i att stödja mig. Min erfarenheter har än en gång varit sanna.
      Tyvärr vet jag att det enda som hjälper mot ångest och deprission är tabletter.

“Hej L och alla andra anhöriga!

Tråkigt att du L känner att du inte fått stöttning av oss mentorer, vi finns här för er alla!!

Mentorerna finns på mail, i vår chatt men också här på forumet.
      Vi i mentorsgruppen vill att forumet i första hand ska vara en plats där alla anhöriga kan stötta, peppa, ge god råd och tips till varandra.
      Det finns så mycket klokhet och erfarenhet i anhöriggruppen och forumet är ert!!

Vi mentorer finns för dig L och alla er andra!
      Gå in under fliken “”Om oss”” /våra mentorer, där hittar du vår självpresentationer så du kan maila direkt till en mentor.
      Vill du hellre ringa hittar du våra telefonnummer där också.

Vill du hellre maila till kansliet så skickar du till kontakt(AT)invidzonen(punkt)se så hjälper dom dig hitta en mentor.

Vår chatt finns öppen för er alla två gånger i veckan, torsdagar och söndagar klockan 21.00-22.00.
      Kom in och chatta med oss, räcker inte tiden till så byter vi mailadresser och fortsätter prata efteråt.

Hör av dig till oss L vi finns här för dig!
      Stora kramar
      Invidzonens mentorer”

Ina
      Medlem

Kan du inte få någon samtals kontakt via din vårdcentral? Det vore väl konstigt annars om dem inte kan ge dig det utan bara skriva ut tabletter? Jag har själv en make i utlandstjänst, och jag har aldrig varit i kontakt med invidzonens mentorer dels pga min ovetskap, jag fick aldrig den informationen. Nu är han på väg hem. – ingen tröst! Jag jobbar själv inom psykiatrin och vet mycket om ångest problematik. Något som drabbat många, även mig inom området. Att finna något som dömpar din egen ångest är viktigast. Jag skriver igen att tabletter inte är ett botemedel utan bara en dämpande effekt. Att dämpa sina känslor, med tabletter är skrämmande. Jag vet av erfarenhet i arbetet hur svårt det kan vara att återgå till ett liv utan antidepressiva läkemedel. Kan du sedan tänka dig ett liv utan dem? Varför ta till dem nu? Skall det vara en utväg för framtiden när saker och ting blir jobbiga, som exp bortgång av någon närstående, separation mm. (Extra ångestpåslag) Jag vill bara att du tänker en extra gång innan du tar dessa tabletter. Oavsett hur du och din läkare ser på biverkningar, har jag dessvärre sett den otäcka sanna sidan utav vad många kallar lycko piller! Skulle jag själv inte hittat mina metoder mot ångest skulle jag äta dessa varje dag.

Hej igen L,
      Här kommer lite ytterligare tips och råd:
      I det fall du vill ha fler kanaler att få stöd via kan vi tipsa om Soldathemsförbundet. Här kan du få professionellt stöd, kostnadsfritt. Stödtelefon: 070-570 99 91 öppet dygnet runt.
      Epost: info@soldathem.org.
      Du som anhörig får självfallet även ringa Fredsbaskrarna om du vill prata med en veteran: 020-666333, telefonen är öppen varje dag 18-21. Men som sagt, vi finns här för dig när du vill också!

En stor kram igen från oss mentorer!

Viola
      Medlem

Hej L!

Verkar som att du och jag sitter i samma båt 🙂 Jag sitter också här bortvald för ett äventyr någonstans i Afrika. Är 2:a gången en mission gör att jag blir bortvald. 1:a gången det hände grät jag i 6 v och gick ner 10 kg i vikt…det var hemskt! Denna gången visste jag vad som skulle hända och var mer med på banan OCH väljer nu att stötta till 100% MEN också att avsluta vårt förhållande så fort missionen är över…för jag har insett att detta är ett gift och det enda som botar är just en mission…och jag vill inte ha det så här resten av mitt liv 🙂
      Blir så ledsen när jag läser att vi här hemma också har en mission…men det är bara ord…vi lever kvar i vardagen med allt vad det innebär och den vi älskar är på sitt livs äventyr tillsammans med andra. Man känner sig ganska värdelös.

Kram L…kämpar med dig.

L
      Medlem

Många gånger har jag funderat som du Viola, ge upp det som en gång var det finaste för oss, vår familj och vårt äktenskap. Papperna ligger klara påskrivna av mig, jag har varit nära att skicka iväg dem men något stoppar mig.

Orsaken till att jag mår så dåligt är att han riskerar sitt liv genom att åka bort till en krigszon. Tabletterna hjälper mig genom vardagen här hemma och precis som förra gången vet jag att behovet av dem upphör så fort han är på svensk mark. Min man vet hur illa det är och han har fullt förtroende för att jag försöker så gott jag kan.
      Framtiden får vi sätt på HOLD tills vi ses igen, men jag vet att mitt liv är värt mer än det här så det blir inga fler ensamma år för mig. Sedan får han välja hur han vill ha det.

Anhörig
      Medlem

“Undrar så hur det gått för er “”L””
      Kram från annan anhörig “

L
      Medlem

Det här är den värsta tiden i mitt liv, jag lever fortfarande, men det finns inget ljus.

Anhörig
      Medlem

Jag hoppas att ni reder ut det & att det fortfarande finns ett ni. Som du skriver så verkar det finnas mycket kärlek även om smärtan lyser igenom.
      kram!

Visar 13 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.